معرفی نقاط گردشگری جهان

بارسلون؛ جذاب و زیبا

بارسلون شهر زیباى کاتالان ها، شهر گائودى، شهر فوتبال، شهر آفتاب و دریا و بزرگترین فرزند مدیترانه است. بارسلون همان چیزی است که از یک شهر اروپایى انتظار دارید؛ دریا و ساحل، رستوران ها و کافه هایى که تا پاسى از شب بازند، خیابان هاى پر گردشگر، آثار دیدنى و موزه ها، آثار معمارى معروف، خرید و تفریح.

بارسلون شهرى است براى همه؛ شهرى پرجنب و جوش و شاد و زیباست و هرچند روزى هم که آنجا بمانید، باز هم جایى براى دیدن دارد. مى توانید تمام وقتتان را به استراحت کردن، شنا و آفتاب گرفتن بگذرانید و عصرها بعد از خریدکردن از مغازه هاى رنگارنگ شهر، در رستوران هایش مهمان غذاهاى خوشمزه اسپانیایى باشید و از زنده بودن شهر در شب لذت ببرید یا مى توانید گردشگر نقشه به دست فعالى باشید و موزه ها و آثار دیدنى را یکى پس از دیگرى ببینید و عکس بگیرید و باز هم وقت کم بیاورید. معمولاً انتخاب گردشگرانی که براى اولین بار به این شهر سفر مى کنند، ترکیبى از هر دو است. بارسلون با همه تفاوتهاى فرهنگى اش با سایر شهرهاى اسپانیا (زبان، فرهنگ و نژاد کاتالان ها که متفاوت از سایر اسپانیایى هاست)، از زیباترین و رؤیایى ترین شهرهاى این کشور محسوب می شود.

بارسلون به غیر از جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد به عنوان قطب علمی و صنعتی کشور اسپانیا هم محسوب می شود. دانشگاه های مطرح شهر بارسلون هر ساله پذیرای ده ها هزار دانشجو از سایر کشورهای جهان می باشد. بارسلون در سه حوزه جذب گردشگر خارجی، جذب دانشجویان خارجی و همچنین تولید و صادرات زیتون و روغن زیتون، درآمد ارزی زیادی برای اسپانیا دارد.

نام بارسلون از زبان فنیقی‌های ساکن ایبری که آن را بارکنو می‌خواندند آمده است. این مطلب را می‌توان به واسطه یک سکه قدیمی که بر روی آن به خط ایبری، بارکنو (Barkeno in Levantine Iberian script) نوشته شده است تایید کرد. در متون یونان باستان آن را بارکینون و در لاتین آن را بارسیلونوم نوشته‌اند. در قرون وسطی این شهر به شکل‌های مختلفی چون بارچینونا، بارسالونا، بارچلونا و بارچنونا شناخته می‌شده است. همچنین برخی نوشته‌ها نام این شهر را به جنرال کارتاژ٬ همیلکار بارسا مرتبط دانسته‌اند (پدر هانیبال بارسا سردار شهیر کارتاژی).

در رابطه با تاریخ ساخت این شهر، دو داستان متفاوت وجود دارد. داستان اول ساخت شهر را به ۴۰۰ سال پیش از ساخت رم توسط اسطوره‌ای به نام هرکول نقل می‌کند. داستان دوم تاسیس این شهر را به همیلکار بارسا کارتاژی پدر هانیبال نسبت می‌دهد که نام این شهر را بارسینو نام نهاد.

در حدود ۱۵ پیش از میلاد رومی‌ها شهر را به یک کاستروم (اردوگاه نظامی روم) متمرکز بر روی مانس تبر، یک تپه کوچک در نزدیکی تالار قدیمی شهر، پلازا سنت خومه تغییر دادند. بارسلون در زیر استعمار روم فاونتیا یا به شکل کامل مستعمره فاونتیا جولیا آگوستا پیا بارسینو نام داشت.

این شهر، شهر بندری پر اهمیتی در اسپانیا محسوب می شود که به دلیل امنیت بالا و وجود موسیقی و جنب و جوش شبانه شهرت دارد و دارای شب های زنده و  پر هیجانی است. اما جاذبه ها و دیدنی های بارسلون فوق العاده زیاد می باشند و هر گردشگری با هر سلیقه و خواسته ای را می تواند مجذوب خود کند.

کلیسای جامع بارسلون

کلیسای جامع بارسلون شامل کلیسای جامع صلیب مقدس و سنت اویلالیا می باشد. این کلیسا، به کلیسای جامع گوتیک و به عنوان مقر اسقف اعظم هم شناخته می شود. این کلیسا در طول ۱۵۰ سال ساخته شد و شروع این سازه از سال ۱۲۹۸ بوده، معماری گوتیک هنرمندانه ای را در نمای این ساختمان می تواند دید که جلوه ای ویژه به این بنا داده است.

قلعه‌ مونتجیک (Montjuïc)

قلعه مونتجیک قلعه ای نظامی و دژی مستحکم برای محافظت از شهر بوده که در قرن ۱۷ بازسازی شده است. این قلعه را تا سال ۱۹۶۰ به عنوان زندان بهره برداری می کردند و قلعه ای مخوف می باشد. دلیل خوفناک بودن این قلعه استفاده از آن به عنوان زندان و مکانی برای اعدام مخالفان در بین سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ می باشد. تا قبل از سال ۲۰۰۹ هم به عنوان موزه از آن استفاده می شد که از آن به بعد تنها برای بازدید توریستی مورد استفاده قرار گرفت و همه فعالیت های دولتی در آن متوقف شد.

موزه کاتالونیا

موزه کاتالونیا یک موزه ملی در کشور اسپانیا محسوب می شود که بیشتر آثار هنرمندانی بزرگ همچون پیکاسو را در دل خود جای داده است . این موزه بیش از ۳ هزار اثر هنری از هنرمندان بزرگ را به نمایش گذاشته که دیدن آنها خالی از لطف نیست. معماری خود موزه هم در نوع خود بی نظیر و حیرت انگیز می باشد.

فواره جادویی

فواره جادویی، فواره ای زیبا تلفیق شده با نور و موسیقی می باشد و هنگام پخش موسیقی به شکل موزیکال و هماهنگ با نت های موسیقی، حرکات زیبایی را با رنگ های متنوع در هم می آمیزد و همگان را سر شوق می آورد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

نیما علایی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا