جاذبه های گردشگری ایرانهمدان

دهکده تفریحی گنجنامه

دهکده تفریحی گنجنامه یکی از دهکده‌های گردشگری ایران با سطح کلاس جهانی

دهکده تفریحی گنجنامه یکی از دهکده‌های گردشگری ایران با سطح کلاس جهانی، در همدان است.همدان در دل خود جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که گل سرسبد آن‌ها غار علیصدر و مجموعه گنجنامه است. این دهکده توریستی زیبا در نزدیکی آبشار گنج‌نامه و در دامنه ارتفاعات کوه الوند قرار دارد.

دهکده گنجنامه همدان یکی از قدیمی‌ترین‌ها در زمینه احداث دهکده گردشگری در ایران است و کنار خدمات تفریحی توریستی، مکان‌هایی جهت اقامت گردشگران نیز دارد.

این تفرجگاه مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان تربیت بدنی و پروانه‌های ساختمانی کامل جهت ساخت حدود ۱۸۰۰۰ متر زیربنای مسقف را کسب کرده است. این تفرجگاه از قسمت‌های باستانی و گردشگری تشکیل شده است.

دهکده تفریحی گنجنامه

این مجموعه با ظرفیت روزانه ۵۰۰۰ نفر، قابلیت ارائه انواع خدمات فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اقامتی را به گردشگران داخلی و خارجی دارا می باشد. از دیگر افتخارات این مجموعه کسب پروژه کار آفرین برتر در سال ۱۳۹۱ بوده و همچنین توسط مسئولین و مقامات کشوری تقدیر شد.

این دهکده در مجاورت آبشار گنج نامه قرار دارد و امکانات مختلفی از جمله تله کابین، سورتمه ریلی، آبگیر ماهیگیری، شهربازی گنج نامه ، سینما چهاربعدی، بانجی جامپینگ و غیره داشته که تمام رده های سنی می توانند متناسب با سنشان از این مجموعه شاد و مفرح بهره مند شوند.

طولانی ترین و سریعترین سورتمه ریلی کشور در دهکده تفریحی، ورزشی، فرهنگی گنجنامه همدان جای دارد.

برای رهسپار شدن به ارتفاعات کوهستانی قله‌ای که به «عروس کوه‌های ایران» معروف بوده و بهره‌مندی از زیبایی‌های پنهان در دل رشته‌کوه الوند نظیر طبیعت دل‌انگیز و مصفا، کوه‌ها و صخره‌های مرتفع و آبشار زیبای گنج‌نامه، می‌توان از تله‌کابین گنج‌نامه استفاده کرد.

طول خط رفت و برگشت تله‌کابین ۳۴۰۰ متر و ارتفاع حداقل و حداکثر از سطح دریا به ترتیب ۱۹۰۰ و ۲۸۰۰ متر است. این تله‌کابین به وسیله مهندسان آلمان ساخته شده و در سال ۱۳۸۷ عملیات ساخت آن به اتمام رسیده است. دشت میشان نقطه آغاز و پایان تله‌کابین است. ۱۵ دقیقه زمان برای رفت و برگشت تله‌کابین مورد نیاز است که با توجه به سرعت باد تغییر می‌یابد.

دهکده تفریحی گنجنامه

این تله‌کابین ۳۵ کابینه بوده که با توجه به شرایط آب و هوا و تعداد مسافر تغییر پیدا می‌کند. شش کابین وی‌آی‌پی برای این تله‌کابین در نظر گرفته شده که صندلی‌های چرمی و امکانات پذیرایی از تجهیزات آن است.

و همچنین به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگر به وسیله آفرینش محیطی کاملا متفاوت و آماده‌سازی مکانی برای تحقیقات و افزایش سطح آموزش و با ترکیب دو عنصر متفاوت، صخره و کوهستان با اعماق آب‌های دریا و با الهام از غار علیصدر، غار آکواریوم دهکده گنج‌نامه پروژه‌ای بود که در سال ۱۳۹۰ با همکاری گروه مشترکی از مهندسان و پیمانکاران ایرانی و خارجی آغاز به طرح شد.

این مجموعه بالغ بر ۱۰۰۰ مترمربع وسعت داشته و ارتفاع آن از۲٫۵ تا ۱۵ متر متغیر است. همچنین سالن اصلی ۸۵۰۰۰ لیتر گنجایش داشته و ۲۱ آکواریوم آب شور و شیرین با ابعاد متغیر ۱*۱ تا ۲*۲ متر را دارا است. این مجموعه آکواریوم نگهداری سفره ماهی و ستاره دریایی و همچنین آکواریوم‌های پلنت با ابعاد ۳*۲ دارد. در طبقه دوم غار مجموعه‌ای از بهترین نمونه‌های کمیاب زیست‌محیطی و خزندگان سراسر جهان در محوطه‌ای حفاظت می‌شود.

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا