معرفی نقاط گردشگری جهان

تفریح زمستانی در ترسناک ترین پل دنیا

هر فصل زیبایی های خاص خودش را دارد؛ بهار با عطر خوش شکوفه هایش به استقبال مان می آید و تابستان درخشش نور خورشید را برای مان به ارمغان می آورد. پاییز با رنگ های زرد و نارنجی و سرخش همه را شگفت زده می کند. زمستان هم از این قاعده مستثنی نیست و هر بار که برف سفید رنگش را بر روی این کره خاکی می ریزد غرق در تفکر می شویم و درک این همه زیبایی برای ما دشوار می شود.

از میان فصل های گوناگون همیشه زمستان طرفداران کمتری داشته است؛ اغلب ترجیح می دهیم که از سوز و سرمای شدید در امان بمانیم و وقتی هم کمی برف می بارد، بعد از بازی و تفریح به خانه های مان پناه می بریم و منتظر می شویم تا بارش برف متوقف شود. شاید جالب باشد که بدانید در برخی شهرهای دنیا، تمام طول سال، هوا سرد است و برف و باران زیادی می بارد. یکی از کشورهای سرد و برفی دنیا سوئیس است که کوه ها و مناطق برفی متعددی دارد. در این سرزمین از وجود برف و سرما استفاده کرده اند و تفریحات زمستانی فوق العاده ای را به وجود آورده اند، سرگرمی هایی که در سراسر جهان محبوب شده اند و گردشگران متعددی را به سوی خود جذب می کنند. امروز به سوی یکی از شگفت انگیزترین تفریحات زمستانی در سوئیس می رویم. می خواهیم از روی پلی برفی در قلب رشته کوه آلپ گذر کنیم. روزی بسیار مهیج در پیش داریم و باید فراز و نشیب های زیادی را پشت سر بگذاریم.

مقصد امروزمان کوه تیتلیس است که بر فرازش یک پل معلق بسیار زیبا و جذاب ساخته اند. عبور از روی این پل، منظره ای را پیش روی تان قرار می دهد که به راستی زبان از توصیفش قاصر است. باید کمی شجاعت به خرج دهید تا این کوه را برای تفریح انتخاب کنید. با ما همراه شوید تا به یکی از لوکس ترین تفرجگاه های سوئیس سر بزنیم و پل تیتلیس را از نزدیک ببینیم.

معرفی پل تیتلیس کلیف | Titlis Cliff Walk

تیتلیس کلیف یا تیتلیس کلیف واک نام پلی معلق و جذاب در شهر انگلبرگ سوئیس است. این پل روی کوه تیتلیس واقع شده که بخشی از رشته کوه آلپ به حساب می آید. این پل ۳,۰۴۱ متر بالاتر از سطح دریا و ۵۰۰ متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد. برخی عقیده دارند که سازه تیتلیس کلیف، طولانی ترین پل معلق در سراسر اروپاست، البته این موضوع منبع موثقی ندارد.

طول این پل ۹۸ متر (بنابر برخی منابع بیش از ۱۰۰ متر) است؛ اما تنها ۹۱ سانتی متر پهنا دارد و یک فرد بزرگسال با چند قدم به انتهای پل خواهد رسید. موقعیت قرارگیری و ارتفاع بالایی که این پل در آن قرار گرفته، باعث شده اند که ظاهر این سازه ترسناک به نظر برسد و هر کسی شجاعت عبور از آن را نداشته باشد. در ابتدا قرار بود که پل تیتلیس در سال ۲۰۱۳ به مناسبت صدمین سالگرد وجود خط ریلی و کابل کشی در منطقه گرشنیالپ (Gerschnialp) افتتاح شود؛ اما کار ساخت و ساز پل زودتر به پایان رسید و در نهایت در تاریخ ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۲ آن را افتتاح کردند. بد نیست بدانید که گرشنیالپ یکی از معروف ترین مناطق سوئیس است که به ورزش اسکی و تفریحات زمستانی شهرت دارد.

ساخت و ساز پل معلق تیتلیس کار دشواری بود زیرا در این ناحیه بادهایی با سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می وزد. سازندگان این سازه تنها ۵ ماه در سال که بارش برف کمتر یا متوقف می شد می توانستند کار کنند و همین موضوع هم روند پروژه را کندتر می کرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از ارتفاع هراسانید و یا به ایمنی خود اهمیت زیادی می دهید، باید بگوییم که همه نکات ایمنی به بهترین شکل ممکن در پل تیتلیس رعایت شده است. در روز افتتاحیه این سازه اعلام شد که پل توانایی تحمل چند تن برف را دارد و در ساختش از مصالحی استفاده شده که مخصوص پل های ماشین رو است و هیچ وقت در پل های معلق از آن استفاده نمی کنند.

برای عبور از پل تتلیس تنها کافی است که بر ترس خود غلبه و به مهندسان سازنده اطمینان کنید. در دو هفته ابتدایی بازگشایی پل تیتلیس ۵۰۰ نفر از روی آن عبور کردند و هیچ حادثه ناگواری هم رخ نداد. پس کمی شجاع باشید تا تجربه ای به یادماندنی به دست آورید.

رسانه ها از این پل با عنوان های ترسناک ترین پل دنیا (world’s scariest bridge) و تجربه آدرنالین به سبک جدید (a high-adrenaline kind of new adventure) نیز یاد کرده اند. بدون شک عبور از روی این پل بسیار هولناک خواهد بود؛ اما از آن جایی که همه چیز ایمن است، پیشنهاد می کنیم که قدم زدن بر روی آن را از دست ندهید و پشیمان نشوید. سازنده های پل، تضمین کرده اند که به هیچ وجه ممکن نیست کسی از روی آن به پایین سقوط کند. با این حال در نظر داشته باشید که عبور از پل تیتلیس برای بیماران قلبی و معلولان مناسب نیست.

بر فراز پل تیتلیس کلیف

همه به سوی تفرجگاه تیتلیس می روند تا از روی پل معروفش عبور کنند. شاید فرسخ ها راه آمده باشید تا قدم زدن بر روی طولانی ترین پل معلق اروپا را تجربه کنید؛ اما در چند لحظه آخر پشیمان شوید. پایین را نگاه نکنید. این موضوع را در نظر بگیرید که تا حالا هیچ کس روی این پل دچار حادثه نشده است.

برای ساخت این پل عظیم ۱۰۰۰۰۰۰ پوند (حدود ۶,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان) هزینه کرده اند و به راستی همه نکات ایمنی درباره این سازه رعایت شده است، پس بدون ترس به راه تان ادامه دهید.

نکته جالب این که اگر کولاک یا توفان برف رخ بدهد، از روی این پل نهایتا می توانید یک یا چند قدم جلوتر از خود را ببینید. ولی در روزهای آفتابی خواهید توانست که از فراز پل یخچال طبیعی که درست زیر این سازه واقع شده است را به وضوح مشاهده کنید. یخچال به طور تقریبی ۴۶۰ متر پایین تر از پل قرار دارد. وجود یخچالی طبیعی در زیر پای عابران یکی از دلایلی است که سبب وحشت افراد شده و آن ها را در دقیقه های آخر منصرف می کند.

تفریح در کنار پل معلق تیتلیس

در این بخش می خواهیم کمی بیشتر به تفریح های موجود در این ناحیه و جذابیت های آن ها بپردازیم. در اطراف پل زیبای تیتلیس تفریحات بسیار زیادی وجود دارد و به طور کلی منطقه تیتلیس، منطقه ای تفریحی است، بنابراین در مطلبی جداگانه به معرفی همه سرگرمی های موجود در این جا می پردازیم و در ادامه تنها به فعالیت هایی اشاره می کنیم که مربوط به پل تیتلیس می شود. پس همراه ما بمانید تا کمی بیشتر درباره تفریح در کنار و روی این پل زیبا بپردازیم.

-پیاده روی بر فراز پل تیتلیس

بدون شک عبور از پل معلق و فولادین تیتلیس، از مهم ترین علت های حضور گردشگران در این منطقه است؛ تفریحی که در کمتر جایی نظیرش یافت می شود. باید لباسی گرم بپوشید و با کفشی مناسب راهی شوید. عبور از این پل بسیار ترسناک ولی در عین حال هیجان انگیز است.

اگر از ارتفاع می ترسید نباید به هیچ عنوان پایین را نگاه کنید. پیشنهاد می شود که توجه خود را به مناظر اطراف جلب کرده و به موضوع های دیگری بیندیشید. کوه های اطراف آن قدر جذاب هستند که بتوانند حواس تان را در طی مسیر پرت کنند. پس شجاع باشید و کابل های اطراف پل را به دست گرفته و آرام آرام حرکت کنید. مطمئن باشید که خاطره پیاده روی از روی این پل را هیچ گاه فراموش نخواهید کرد.

– تله کابین و تله سی‌یژ سواری

در کوه تیتلیس از تله کابین و تله سی‌یژ به عنوان وسایل نقلیه اصلی استفاده می شود؛ اما همین وسایل به تفریحی جالب برای گردشگران و بازدیدکننده ها تبدیل شده است. به طور کلی ۲۵ خط تل اسکی و تله سی‌یژ در این منطقه وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند خاطره ای فوق العاده را برای شما رقم بزند. بد نیست بدانید که این خطوط به صورت حدودی ۸۲ کیلومتر مسافران شان را بالا می برند.

اگر به عبور از پل تیتلیس نیز علاقه ای ندارید، هیچ اشکالی ندارد می توانید به راحتی و با استفاده از تل اسکی یا تله سی‌یژ بر فراز کوه رفته و از منظره های اطراف لذت ببرید. چند خط برای بالا رفتن و پایین آمدن از قله تیتلیس وجود دارد که در اینجا مروری داریم بر آن ها.

-اسکی و اسنوبرد سواری

از جمله ورزش ها و تفریحات زمستانی محبوب در سراسر دنیا، اسکی بازی و اسنوبرد سواری هستند. در اطراف پل معلق تیتلیس نیز می توان از این ورزش های پر طرفدار استفاده کرد.

کوه تیتلیس بسیار وسیع است و مسیرهای گوناگونی هم برای اسکی کردن در آن وجود دارد با هم در ادامه مسیرها و ساعت های استفاده از آن ها را مرور می کنیم. در همین ابتدا بدانید که برای بالا رفتن و رسیدن به قله تیتلیس باید از تل اسکی یا تله سیژ استفاده کنید که از ۸:۳۰ تا ۸:۴۵ فعالیت شان را آغاز می کنند.

– توبگان | Toboggan

توبگان نوعی سورتمه دراز و باریک است، برای سوار شدن به آن باید به صورت درازکشیده روی سورتمه قرار بگیرید و در مسیرهای مشخص شده سر بخورید. این تفریح برای افرادی که اسکی را نیاموخته اند یا در جستجوی یک سرگرمی چند ساعته همراه با خانواده و دوستان هستند، بسیار مناسب است.

سایر تفریحات

در طبیعت ناب تیتلیس تفریح های دیگری نیز امکان پذیر است که به صورت موردی به آن ها اشاره می کنیم:

  • پیاده روی
  • صخره نوردی
  • کوهنوردی
  • عکاسی
  • گذر از تونل های یخی

اقامت و غذا

از لحاظ اقامت و غذا نیز در اطراف پل تیتلیس جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. رستوران ها و کافه های گوناگونی در مناطق تیتلیس، استند، تروبزی، انگلبرگ و دیگر منطقه های نزدیک به پل معلق وجود دارند که می توانید بنا بر سلایق خود آن ها را انتخاب کنید.

در اینجا با یکی از مهم ترین و معروف ترین رستوران ها و هتل های تیتلیس آشنا می شویم.

رستوران پانوراما | Panorama Restaurant

کوه های تیتلیس مکانی بسیار عالی برای برگزاری هر نوع مراسمی در کنار خانواده و دوستان و آشنایان است. یکی از بهترین مکان ها برای گرد هم جمع شدن، رستوران پانوراماست که همان طور که از نامش بر می آید، منظره ای پانوراما را در اختیار میهمانانش قرار می دهد. غذاهای این غذاخوری از مواد اولیه تازه استفاده می کنند. یکی از رموز موفقیت شان نیز همین مواد مرغوب است. پیشنهاد می کنیم که اگر برای تماشای پل فوق العاده تیتلیس به این دیار آمده اید حتما در رستوران پانورمای آن نیز خود را به یک وعده خوشمزه یا یک نوشیدنی ناب میهمان کنید. بدون شک خوراکی های لذیذ این رستوران تنش های عبور از پل را از شما دور خواهد کرد.

رستوران پانوراما تیتلیس گنجایش ۲۴۰ نفر را دارد؛ اما با این حال در زمستان بسیار شلوغ می شود و همین موضوع سندی برای اثبات کیفیت خوب خدمات و غذاهای این مکان است.

هتل و اقامتگاه

هتل ها و آپارتمان های بسیار زیادی در منطقه تیتلیس وجود دارد که با کمی دقت می توانید، بهترین شان را انتخاب کنید.

با هم کمی بیشتر با یکی از هتل های خوب این منطقه آشنا می شویم.

هتل بلویو- ترمینوس | BELLEVUE-TERMINUS

این اقامتگاه چهار ستاره دارد اما امکاناتی مناسب و قابل قبول را ارایه می دهد. از مهم ترین امکانات این اقامتگاه می توان به اتاق های گوناگون، محوطه مناسب برای اسکی، رستوران و کافه، کتابخانه، پارکینگ، اتاق مخصوص سیگار، رزرو شبانه روزی، امکان درخواست تخت اضافه و…

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

زهرا میرزایی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا