معرفی نقاط گردشگری جهان

جاذبه های فصل بهار در هند

ماه بهار در تمام هند، با پایان زمستان پر از جاذبه‌های هند در بهار می شود. مکان ها و جاذبه هایی که به راحتی می توانید به دیدن آن ها بروید. جشن ها و فستیوال هایی که می توانید در آن ها شرکت کنید.؛ جشن هایی مانند جشن هولی که در این ماه افتتاح می شود و با رنگ ها، شیرینی ها و آب بازی ها معروف است. با این وجود، اگر چه جشن هولی را در اکثر مناطق هند خواهید دید اما جاذبه های این کشور عجایب، همواره آنچنان بسیار است که هر گردشگری را به خود جذب می کند. مجله گردشگری سپاهان (کوله) در میان کشورهای مناسب برای سفر به جاذبه‌های هند در بهار پرداخته و شما را با مقصدهایی که با آن ها آشنایی ندارید، آشنا می نماید.

برای سفر به این کشور، جاذبه هایی را به شما، معرفی می کنیم که در فصل شلوغ و پر گردشگر هند چندان شلوغ نباشد و بتوانید همچنان از جاذبه های طبیعت و محیط لذت ببرید. خوشبختانه فصل بهار یکی از بهترین زمان ها برای سفر به هند و شرکت در تور هند است. چرا که فصل های سیزن زمستانی تمام شده و فصل های سیزن تابستان هنوز شروع نشده است. قیمت ها پایین می آید، تخفیف بسیار می توانید بگیرید و جمعیت کمتر به همراه فضای بیشتر خواهید داشت.

بندر بلیر

حتما تاکنون نام جزایر آندمان و نیکوبار را شنیده اید. بندر بلیر پایتخت و مرکز این دو جزیره زیبا و توریستی است که کلکسیون جذاب و بی نظیری از جاذبه های طبیعت گردی و جزیره گردی را در هند برایتان فراهم می کند. قطعا جای جزیره و تفریحات ساحلی در میان جاذبه‌های هند در بهار نباید خالی باشد. در فصل بهار، این بندر هنوز وارد گرمای داغ تابستان نشده و دمایی در حدود ۲۰ درجه سانتر گراد را تجربه می کند. آسمان صاف و آبی است و خبری از باران های موسمی نیست. بنابراین به راحتی می توانید در فصل بهار به این شهر بندری با جاذبه های دیدنی هند آن، سفر کنید.

هنگامی که به بندر بلیر رسیدید، ابتدا باید از زندان آن با نام سلولار جیل (Cellular Jail) دیدن کنید. زندانی که در آن، آزادی طلبان و مبارزه جویان آزادی هندی توسط نیروهای انگلیسی موزد آزار و اذیت و شکنجه قرار می گرفتند. دیگر جاذبه های گردشگری بلیر در فصل بهار شامل موزه دریایی سامودریکا (Samudrika Marine Museum)، موزه محلی بسیار دیدنی ای برای گیاهان و جانوران دریایی که در این منطقه زندگی می کنند هستند.

صبر کنید. هنوز تمام نشده است! برای دیدن پرندگان عجیب و غریب هندی به چیریا تاپو (Chiriya Tapu) بروید و در نهایت این مکان را برای تماشای نمایش نور و صدا در Kala Pani (تجربه ای جادوئی در مورد مبارزه آزادی خواهان هندی) ترک کنید. این مکان ها، تنها جاذبه‌های هند در بهار نیستند!

دسترسی به بندر بلیر

شما چه هوایی و چه از طریق دریا می توانید خود را به بلیر برسانید. از شهرهایی مانند چنای، کلکته، دهلی و بمبئی برای این شهر پرواز وجود دارد. اگر از چنای با قایق بروید. سفر دریایی و کروز شما ۶۰ ساعت طول خواهد کشید. کشتی های کروزی که از بمبئی برای دیدن جاذبه‌های هند در بهار راهی بندر بلیر می شوند، ۵۶ ساعت طول می کشند تا به مقصد برسند. چرا که این تورها، جاذبه های بسیاری را در میانه راه به مسافران و گردشگران نشان می دهند.

شهر له از جاذبه‌های هند در بهار

می خواهیم شهری بسیار متفاوت را در هند به شما معرفی کنیم. شهری که کمتر گردشگری نام آن را شنیده و به آن سفر کرده است اما یکی از بهترین مقصدهای بهاری در هند است. شهر له، شهری بیابانی و سفید رنگ با تپه های ناهموار و آسمان های آبی روشن، آب و هوایی سرد به خاطر یخچال های طبیعی در فصل زمستان و خنک در تابستان است. این شهر بخشی از لاداخ (Ladakh) در جامو و کشمیر است و باعث می شود که یک مقصد توریستی مطرح برای راهپیمایی، صومعه ها و دریاچه ها باشد. در ماه اول بهار یعنی فروردین، دمای هوا بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد تغییر می کند اما بسیار دل انگیز است. چرا که برف ها تازه آب شده اند و هوای بهاری شما را سرحال می آورد. نرخ ها هم کاهش می یابد، بنابراین بودجه سفر بسیار کمتری در این فصل از سال خرج خواهید نمود.

اگر در میان جاذبه‌های هند در بهار به دنبال شهری زیبا با لبه های ناهموار و کوه های خشن هستید، به سمت شهر له حرکت کنید. شهری که جاذبه های آن در میان صومعه ها و دریاچه هایی مسخ شده پنهان شده است. کاخ له، خانه ای که پیش از این متعلق به خاندان سلطنتی لاداخی بوده است. پس از آن برای دیدن صومعه لامابورو (Lamayuru Monastery) حر کت کنید. در میانه راه برای دیدن تپه هایی با خاصیت آهنربایی (the Magnetic Hill) توقف کنید.

مکان های دیگر عبارتند از صومعه آلچی (the Alchi Monastery)، مکان تلاقی دور رودخانه ایندو و زانسکار و دریاچه پانگونگ تسو (the Pangong Tso lake). شما همچنین به بلندترین و مرتفع ترین جاده موتور رو جهان نزدیک هستید. جاده ای که آن را می توان جزو جاذبه‌های هند در بهار دانست. برای عبور از گذرگاه خاردونگلا (Khardungla Pass) و حرکت به سمت دره نوبرا (Nubra Valley) را در برنامه سفر هند خود قرار دهید. یادتان نرود که در میانه راه به دیدن صومعه همیس (Hemis Monastery) هم بروید و از منظره وسیع و زیبای آن عکس پانوراما بگیرید. فستیوال جذاب و دیدنی هولی هم در سرتاسر مناطق شهر له برگزار می شود و به شما اجازه حضور در میان جشنواره های هند را می دهد.

دسترسی به شهر له

فرودگاه کوشوک باکولا ریمپوچه (Kushok Bakula Rimpochee Airport) در شهر له می تواند مقصد پرواز شما از هر نقطه و شهرهای هند باشد. تقریبا از تمام شهرهای هند می توانید برای این فرودگاه پرواز بگیرید. شما همچنین می توانید راه جسورانه تری انتخاب کنید و یک ماشین یا دوچرخه کرایه کرده و به سمت جاده های خاکی بروید. دوچرخه سواران عموما مسیرهای سریناگار (Srinagar) با فاصله ۴۱۸ کیلومتر یا مانالی با ۴۷۲ کیلومتر را ترجیح می دهند. دسترسی به این مکان با راه آهن و قطار سخت است. چرا که ایستگاه نزدیکی به این مکان وجود ندارد. نزدیک ترین ایستگاه به این مکان ۷۰۰ کیلومتر است.

کشمیر

در مورد زیبایی های شهر کشمیر برای شما از امپراطور معروف هند، جهانگیر جمله ای را می گوییم: امپراطور جهانگیر، زمانی که کشمیر را دید این بیت شعر را گفت:

گر بر روی زمین است         همین است و همین است و همین است و …

اگر در میان جاذبه‌های هند در بهار به دنبال بهشت می گردید، اینجاست. حتی کشمیر را بعضی از گردشگران و توریست ها بهشت زمین می دانند. این احساس را تنها در شعر جهانگیر پیدا نمی کنید، بلکه حقیقت زیبایی ها را در کشمیر خواهید یافت. با دره های تماشایی، مراتع سبز، کوه های برفی و درختان چنار، هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند.

فصل بهار آب و هوایی دلنشین در این شهر انتظارتان را می کشد. چرا که در پایان زمستان با ذوب برف هوا مناسب و عالی است. همچنین درختان گلابی نرسیده به فصل تابستان سرسبز می شوند. دمای هوا دامنه ای از ۱۲ تا ۳۰ درجه سانتیگراد را دارد. اگر به دنبال جاذبه‌های هند در بهار هستید، این زمان تخفیف های بزرگ و موقعیت های خرید عالی آغاز می شود. در ضمن تعداد گردشگران هم کاهش می یابد.

کشمیر را می توان بخش کوچکی از بهشت بر روی زمین دانست. دره ها، جاده ها، دریاچه ها و قایق هایی است که به اندازه جاذبه های گردشگری آن زیبا هستند. قایقرانی در دریاچه دال را حتما انجام دهید.یک قایق تفریحی برای شب رزرو کنید و ستاره های شب را بر روی دریاچه به تماشا بنشینید. از بنای حضرتبال درگاه و شانکراچاریا دیدن کنید، به باغ های لاله سفر کنید تا در آن، گل های لاله را در حال باز شدن و شکوفا شدن ببینید.

همچنین پری محل (Pari Mahal)، باغ های مغولی و شالیمار باغ در سریناگار در نزدیکی شما قرار دارند. شهرهای دیگر در کشمیر که ارزش دیدن دارند، سونمارگ (Sonmarg) یا “چمنزارهای طلایی”، گلمارگ (Gulmarg) برای ورزش های کوهستانی، پاهالگام (Pahalgam) و آنانتناگ (Anantnag) هستند. کشمیر را با طعم چای مخصوصش، نان های محلی اش یا گیاهان و درمان های کوهی اش می شناسند.

مهلا نهاردانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا