نمایشگاه گردشگری

جشنواره های گل بهاری در جهان

در روزهای نخستین سال ۹۸ به سر می بریم و بهار در همه جای شهر خودنمایی می کند. یکی از زیباترین جلوه های بهار بدون شک شکوفه ها و گل های بهاری هستند که شکوه و عظمت طبیعت را در معرض نمایش می گذارند. در فصل بهار جشنواره های و فستیوال های مختلفی با موضوع گل های بهاری برگزار می شود که بهترین مکان ها برای تماشا و آشنا شدن با شکوفه ها و گل های بهاری هستند. در این مطلب همراه گردشگری سپاهان (کوله) باشید تا ۷ فستیوال گل های بهاری در سرتاسر دنیا را به شما معرفی کنیم.

جشنواره شکوفه گیلاس

شکوفه گیلاس که در زبان ژاپنی ساکورا نامیده می شود گل ملی ژاپن است و فستیوال های شکوفه های گیلاس قدمتی ۱۵۰۰ ساله در این کشور دارند. بهار در جزیره هوکایدو با باز شدن اولین شکوفه های گیلاس در اواخر فوریه شروع می شود و در اوایل ماه می، این منطقه غرق در شکوفه های زیبای گیلاس می شود. در این زمان کوه ها، پارک ها و شهرها پوشیده از شکوفه های صورتی و ارغوانی می شود و مناظری چشم نواز و رویایی به وجود می آورد. از بین تمام جشن هایی که در این دوره در ژاپن برگزار می شود فستیوال شکوفه گیلاس ماتسومائه از همه باشکوه تر است. بیش از ۱۰۰۰۰ اصله درخت گیلاس این شهر ساحلی، شمالی ترین شهر جزیره هوکایدو را غرق در گل می کنند.

جشنواره ملی شکوفه گیلاس

یکی دیگر از بهترین فستیوال گل های بهاری در شهر واشینگتن دی سی برگزار می شود. این جشن سالانه نخستین بار در سال ۱۹۲۷ برگزار شد تا تجلیلی از ۳۰۰۰ درخت گیلاس تزیینی باشد که ژاپن در سال ۱۹۱۲ اهدا کرده بود. درختان گیلاس بین ماه های مارچ تا اپریل غرق در شکوفه می شوند و بازدیدکنندگان زیادی را به این شهر می کشانند. علاوه بر این، برگزاری فستیوال بادبادک بازی و رقابت ها و مسابقات مفرح دیگر هم این فستیوال را جذاب تر هم می کند. خانواده ها می توانند با قایق های پارویی در دریاچه زیبا که با شاخه های پر از شکوفه احاطه شده اند قایق سواری کنند.

جشنواره گل آزالیا

یکی دیگر از معروف ترین فستیوال گل های بهاری در کارولینای شمالی برگزار می شود و به گل های زیبای آزالیا اختصاص دارد. این فستیوال در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شده و یکی از بزرگ ترین رویدادهای ایالت در نوعِ خود است. علاوه بر فستیوال گل های زیبا و رویایی آزالیا، سیرک، مسابقات هیجان انگیز و … هم برگزار می شود. هرساله بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر در این فستیوال شرکت می کنند و برای تماشای پیاده روی اصلی این فستیوال به این منطقه می آیند. این تور نمادین در خیابان های شهر به راه می افتد و مردم به استقبال آن ها می آیند. سرانجام ملکه آزالیا به طور سمبلیک وارد می شود و این فستیوال را افتتاح می کند و بازدیدکنندگان می توانند از گل های زیبای آزالیا دیدن کنند و در برنامه های جانبی و سرگرم کننده آن شرکت کنند.

جشنواره آزالیای سلطنتی

سوباکسان یکی از ۱۲ قله کوهستان سوباک است و در مرز استان های چونگ بوک و گیونک بوک قرار گرفته است. در این منطقه کوهستانی یک پارک ملی مشهور قرار دارد که محل برگزاری فستیوال گل های بهاری است. در این پارک گل های وحشی، انواع درختان و همین طور گل های آزالیای سلطنتی وجود دارد که در فصل بهار این پارک را به بهشتی واقعی تبدیل می کنند. اواخر ماه می این منطقه آن قدر زیبا و سرسبز و پر از گل می شود که اغلب آن را با کوه های آلپ سوئیس شبیه می دانند. به گفته کسانی که از این فستیوال گل های بهاری بازدید کرده اند می گویند که بازدید از این پارک مثل قدم زدن روی یک پارچه ابریشمی رنگارنگ و لطیف است. برنامه های مفرحی مثل نمایش ها و اجراهای سرگرم کننده، بازی و مسابقات مختلف، کارگاه های هنری و … هم باعث جذاب تر شدن این فستیوال می شوند.

جشنواره

پرنسس جولیانا به خاطر تقدیر و تشکر از کانادا که در جریان جنگ جهانی دوم بندر امنی برای خانواده سلطنتی مهیا کرده بود ۱۰۰۰۰۰ شاخه گل لاله هلندی به اوتاوا تقدیم کرد. شهر اوتاوا شش دهه است که با دقت از این هدیه ارزشمند و زیبا مراقبت کرده و آن را به یکی از زیباترین فستیوال گل های بهاری تبدیل کرده است. امروزه میلیون ها گل لاله رنگارنگ حاشیه کانال ریدو را مزین می کنند و صحنه هایی فوق العاده زیبا و بهاری به وجود می آورند. برخی از فعالیت ها و برنامه های مفرح این فستیوال عبارتند از مراسم سالانه Tulip Ball، مسابقه آرایش مو با گل و تفریحات و سرگرمی های مناسب کودکان مثل جستجوی گنج لاله ای و میهمانی چای دیوانه در روز مادر.

جشنواره گل مادیرا

فستیوال گل های بهاری مادیرا که به باغ شناور آتلانتیک شهر دارد همه ساله در شهر مادیرا پرتغال برگزار می شود. شهر فونچال، بزرگ ترین شهر جزیره مادیرا هر سال در ماه می میزبان فستیوال گل مادیراست. این فستیوال بسیار باشکوه برگزار می شود و شامل کارناوال های شاد، اجراهای نمایشی فولکلور، رقص و آواز و … است. هنرمندان محلی دورهم جمع می شوند و با استفاده از گل های رنگارنگ، فرش و مجسمه های زیبایی را در خیابان های اصلی درست می کنند. نمایشگاه گل در سالن نمایشگاه های لارگو دا رستوراکائو انواع گل و گیاهان را در معرض نمایش قرار می دهد و فروشندگان هم با پوشیدن لباس های سنتی بر جذابیت این فستیوال اضافه می کنند. یکی دیگر از بخش های جذاب فستیوال گل های بهاری مادیرا رژه و پیاده روی جوانان و کودکان است. جوانان و به ویژه دختران جوان لباس هایی پوشیده از گل های زیبا به تن می کنند و همراه با آن ها کودکان به سمت میدان تالار شهر پیاده روی می کنند و در آنجا، دیوار امید را با استفاده از گل درست می کنند.

جشنواره ساکورا کپنهاگ

در سال ۲۰۰۵ کنسول افتخاری هیروشیما در دانمارک به مناسبت دویستمین سالگرد تولد نویسنده محبوبش، هانس کریستین آندرسن، ۲۰۰ اصله درخت گیلاس (ساکورا) به شهر کپنهاگ هدیه کرد. از آن زمان پارک لانگلین محل برگزاری فستیوال سالانه شکوفه های گیلاس ساکوراست. این فستیوال گل های بهاری هر ساله در ماه اپریل و همزمان با بازشدن شکوفه های گیلاس برگزار می شود و در حاشیه آن، برنامه های جانبی مفرحی مثل رقص سنتی، اجرای موسیقی محلی، جشن ها و سرگرمی های دیگر برگزار می شود. همچنین بازار خرده فروشانی که در نزدیکی این پارک وجود دارد هم انواع محصولات و صنایع دستی چوبی، مجسمه ها و تندیس های سیمی و … را به فروش می رساند.

زهرا مظاهری

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا