خانه / اخبار / راه اندازی سامانه فروش بلیط الکترونیکی در بناهای تاریخی اصفهان

راه اندازی سامانه فروش بلیط الکترونیکی در بناهای تاریخی اصفهان

فروش بلیط الکترونیکی در بناهای تاریخی اصفهان در آذر امسال را‌ه‌اندازی می‌شود.

محمد خیاطیان، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور و سیدمحسن دلبری، مدیر کل امور استان‌های سازمان، طی سفر یک روزه به استان اصفهان و بازدید از چند طرح مرمتی در شهر تاریخی اصفهان به ویژه طرح‌های مرمتی تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه‌های گردشگری همچون خانه تاریخی دهدشتی، در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان شرکت کردند.

فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان و معاونان در این نشست گزارشی از فعالیت‌های اداره کل در حوزه‌های امور مالی و اداری، گردشگری، سرمایه‌گذاری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ارائه کرده و معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی با ایراد سخنانی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های صورت پذیرفته در اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت:بی شک استان اصفهان یکی از استان‌های پیشرو در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

حمایت از استان‌ها از تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه ستادی است. با توجه به شرایط کنونی کشور باید تلاش کرد تا فعالیت‌های این سازمان به ویژه در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی به سمتی سوق یابد تا از طریق آن بتوان به اقتصاد کشور بیش از گذشته یاری‌ رساند.

خیاطیان همچنین با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط مالی کارکنان این سازمان تصریح کرد: اگر قرار باشد تا پایان سند چشم‌انداز توسعه بیست ساله کشور در سال ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون گردشگری دست یابیم باید تلاش کنیم همکاران این سازمان با انگیزه و قوت قلب مضاعفی در این فعالیت بزرگ تشریک مساعی کنند.

سازمان موظف است بر طرح‌هایی نظیر مرمت‌های میراث فرهنگی نظارت کند. باید روی آموزش صحیح اعضای انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی، راهنمایان گردشگری و اعضای جوامع هتلداران و مهمانپذیران تمرکز کرد تا برخی نظارت‌های کیفی در حوزه‌هایی همچون گردشگری را به این نهادها با نظارت عالیه سازمان واگذار کرد.

خیاطیان همچنین در ادامه این نشست به ادامه روند ارائه اعتبارات اضطراری برای مرمت بناهای تاریخی پرداخت و گفت: تحت هر شرایطی تلاش داریم تا در این حوزه هیچ گونه نقصانی در زمینه بودجه‌های مرمتی ایجاد نشود، با این وصف تلاش داریم تا در آذر امسال در راستای بهبود عملکرد در حوزه خدمات‌رسانی به گردشگران، طرح ارائه بلیط الکترونیک را در بناهای شاخص تاریخی اصفهان ارائه کنیم.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

فرناز رهبران رنجبر

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

بازگشت الواح هخامنشی به ایران

معاون میراث‌ فرهنگی کشور از اعلام آمادگی موسسه شرق شناسی شیکاگو برای تحویل الواح هخامنشی …