توصیه های سفر

ساعت فیزیکی بدن

جت‌لگ به تغییر ساعت فیزیکی بدن به دلیل تغییر زمان در مقصد گفته می‌شود. اگر زمان زیادی تا مقصد فاصله وجود داشته باشد و پرواز طولانی در پیش داشته باشید، قطعاً با تغییر زمان روبرو خواهید شد. گاهی اوقات این تغییر زمان به قدری تاثیر‌گذار است که منجر به بیمار شدن شخص می‌شود. حال در این مقاله راه‌های مقابله با جت‌لگ را خواهید خواند.

قبل از پرواز خوب استراحت کنید
دانستن زمانی که به مقصد می‌رسید را هم جزء برنامه‌های سفر قرار دهید. زمان پرواز و تاخیر را در نظر گرفته تا بدانید چه زمانی از روز یا شب به مقصد خواهید رسید. با دانستن این موضوع زمان خواب خود را تا چند روز قبل از سفر تنظیم کرده و استراحت لازم را دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید که استراحت قبل از سفر، امری ضروری است.
پر تحرک و به دنبال نور خورشید
هنگامی که سفر آغاز می‌شود، در ترمینال حرکت کنید، خوراکی بخورید و کمی قدم بزنید. برای نشستن هم به دنبال یک صندلی باشید که هم نمایی از بیرون را ببینید و هم در معرض نور خورشید باشید. راه رفتن قبل از پرواز باعث می‌شود از خستگی حاصل از نشستن در مسیر طولانی، کاسته شود.
نیم نگاهی به تغذیه خودتان داشته باشید
بهتر است عادات بد غذایی خود را این سفر کاملاً فراموش کنید. به جای نوشابه سعی کنید بیشتر آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری شود. به جای غذاهای چرب نیز به مصرف میوه، سبزیجات و آجیل روی بیاورید.
چرت زدن در هواپیما
کیفیت خوابیدن در هواپیما با خوابیدن در تخت‌خواب راحت خود، قابل قیاس نیست اما سعی کنید چرتی کوتاه بزنید. این خواب کوتاه، شما را سرحال و پر‌انرژی‌تر می‌کند و از خستگی احتمالی شما می‌کاهد.
همراه داشتن داروی خواب
فعالیت بدنی قبل از پرواز، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی در حین پرواز می‌تواند به شما آرامش نسبی منتقل کند اما شما خود را بهتر می‌شناسید. اگر با این موارد آرام نمی‌شوید، بهتر است از قرص خواب با مشورت پزشک استفاده کنید.
تصمیم درست در مقصد
زمانی که به مقصد رسیدید هم باید آرامش خود را حفظ کنید و تصمیم درستی بگیرید. حتی اگر روز هم به مقصد رسیدید، زمانی که به خوابیدن و استراحت کردن اختصاص دهید. این استراحت در حدی باشد که خستگی راه رفع شود نه اینکه باعث بی‌خوابی شما در شب باشد.
مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)
مترجم سحر مردانه

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا