شگفتی های جهان

گواتاپه، رنگین کمان شهرهای دنیا

آیا تا به حال عکس‌های این روستا را در کلمبیا دیده‌اید؟ اینجا مکانی جادویی به نام گواتاپه در کشور کلمبیاست که ساکنان ۵ هزار نفری آن علاقه شدیدی به رنگ‌ها دارند. هر خیابان، هر خانه و هر جزئیاتی، از بالکن‌ها به در، با یک پالت رنگ بسیار روشن و شاد نقاشی شده‌ است.

تصاویر حیوانات، انسان و اشکال هندسی و هر آنچه نقاش علاقه داشته را به تصویر می‌کشند و ساختمان های خود را به آن می آرایند.

ظاهراً این کار با رنگ آمیزی خانواده ها از دیوار خانه های خود شروع شده و از آنجا تکامل‌یافته است. این شهر کوچک، لذت وصف ناپذیری برای علاقمندان به عکاسی دارد.

گواتاپه که تقریباً دو ساعت از مدلین فاصله دارد، بسیار مورد علاقه توریست های خارجی و گردشگران محلی است و معروف است به استراحتگاه صلح آمیز، در حالی که منظره پانورامیک خیره‌کننده طبیعت و مناظر اطراف تپه را به نمایش می‌گذارد.

واقعیت این است که تخته سنگی در اینجا وجود دارد که انگار عیناً از یک تپه عظیم جدا شده و به زمین افتاده است. البته این تخته سنگ به یک جاذبه تبدیل شده و به بازدیدکنندگان یک چشم انداز ۳۶۰ درجه ای و پانورامیک و خیره کننده از مناظر احاطه کننده را  نشان می دهد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا