اخبار

عوارض گمرکی تجهیزات گردشگری حذف شد

 مدیر کل دفتر تسهیلات و تامین منابع مالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کردند تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی معاف شدند. در ادامه با گردشگری سپاهان (کوله) همراه باشید تا در مورد خبر معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری بیشتر صحبت کنیم.

حذف عوارض گمرک

اسدی در سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان در مورد خبر معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری گفت: با هماهنگی و موافقت وزارت اقتصاد و دارایی، تجهیزات مورد نیاز بخش گردشگری از پرداخت عوارض گمرک معاف شده اند. آئین نامه مربوطه تاکنون تدوین شده و به زودی در نامه ای رسمی به اداره های استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام و رونوشت آن به گمرک ارسال می شود.

مدیر کل دفتر تسهیلات و تامین منابع مالی سازمان میراث فرهنگی پس از مطرح کردن خبر حذف و معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری در ادامه صحبت هایشان اضافه کردند: حذف و معافیت گمرگی تجهیزات گردشگری موجب کاهش هزینه های سرمایه گذاران و تاسیسات بخش گردشگری خواهد شد.

ایشان در مورد مشوق های سرمایه گذاری که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سرمایه گذاری در هرمزگان در نظر گرفته بیان کرد: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است که سرمایه گذاران بخش گردشگری در هرمزگان می توانند از ۸ درصد تخفیف بهره مند شوند و این تسهیلات را با نرخ سود ۱۰ درصد دریافت کنند.

محمدحسن اسدی به این موضوع اشاره کرد که یکی از مشکل های سرمایه گذاران، بروکراسی های ادارای طولانی و قوانین پیچیده است که این موانع می بایست حل و برطرف بشود. به گفته ایشان، با توجه به نام گذاری سال جدید به رونق تولید، تا زمانی که نرخ سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد و روند کارهای اداری پیچیده باشد در نتیجه سرمایه گذاران هم تمایل زیادی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت و رونق تولید آن گونه که باید و شاید محقق نخواهد شد. آقای اسدی در این رابطه بیان کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی می بایست کاهش پیدا کند، قوانین ساده تر شوند و بروکراسی اداری هم اصلاح بشود.

سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان روز دوشنبه با حضور ۵۰۰ نفر از میهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد. این همایش با ۶ محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزار شده است.

در مراسم افتتاحیه این همایش ۲ روزه، میهمانان زیادی از داخل و خارج از کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور پیدا کردند. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، سفیر ایران در قطر، سفیر آفریقا در تهران، استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در این استان در این همایش حضور داشتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

در بخش عصرگاهی این همایش هم مدیران دستگاه های اجرایی به ارائه پنل های سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل و عمران شهری، صنعت، گردشگری و شیلات و کشاورزی پرداختند. معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری می تواند به رونق و تقویت چرخه اقتصادی این صنعت کمک زیادی بکند و باعث جذب سرمایه گذاران بیشتر بشود.

زهرا مظاهری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا