رستورانها

پارک پرنس محلی برای خوش خوراک ها

در حاشیه بزرگراه کردستان پر رفت و آمد و میدان ونک همیشه بیدار، مجتمع مسکونی ۳۵ ساله پارک پرنس در خیابان شیراز شمالی جا خوش کرده و با وجود اینکه سن و سالی از آن می‌گذرد هنوز هم محیطی برای جوانان و طرفداران کافه‌نشینی محسوب می‌شود.

فضای ساکت مسکونی پارک پرنس جان می‌دهد برای کسانی که در شلوغی میدان ونک و حوالی آن دنبال جایی هستند برای چند ساعت آرام گرفتن و لب زدن به چای و قهوه‌شان. وجود رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در محوطه این مجتمع، پارک پرنس را به یکی از پاتوق‌های خوش‌نشین شهر تبدیل کرده که در سال‌های اخیر طرفداران آن بیشتر و بیشتر هم شده است.

برای رسیدن به مجتمع مسکونی پارک پرنس و رستوران‌های اطرافش باید، در تهران از میدان ونک وارد خیابان شیخ‌بهایی شوید و خیابان شیراز شمالی را تا کوچه زاینده‌رود غربی بالا رفته و پس از آن از ورودی مجمتع مسکونی پارک پرنس به حیاط شرقی آن بروید.

کاسه‌های گرم برای روزهای سرد

اگر از ورودی شمالی مجتمع قدم به پارک پرنس بگذارید کافه رستوران «کاسه» اولین جایی است که نظر شما را به خود جلب می‌کند. این رستوران با نمایی آجری و دکوراسیونی چوبی جایی مناسب و صمیمی برای وقت‌گذاری خانواده‌هاست.

کاسه‌های متعدد و رنگارنگ که به دیوارهای رستوران آویخته شده‌اند در پس‌زمینه سبز رنگ دیوارها بیشتر به هویت این رستوران و جا افتادن نامش در ذهن تان کمک می‌کنند.

از ویژگی‌های بارز رستوران می‌توان به منوی مفصل،تعداد زیاد صندلی‌ها، فضای خانوادگی و غذاهایی با حجم زیاد و کیفیت بالا اشاره کرد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و آسیایی و کباب‌ها را سفارش دهید که به راحتی می‌توانند شکم آنهایی ر ا که خوش‌اشتها هستند پر کنند.

اگر گذرتان به رستوران کاسه خورد، کباب دنده و کباب اسکندر آن را از دست ندهید. همچنین اگر آنقدر هم دنبال غذاهای مفصل نیستید می توانید با یک فنجان چای یا یک لیوان آب میوه و نوشیدنی موهیتو وقت خود را در این مکان بگذرانید.

با عطر باغ‌های شمال

غذای خطه شمال ایران همیشه طرفداران زیادی دارد و می‌تواند انتخاب اول بسیاری از ما ایرانی‌ها باشد. در پارک پرنس برای این دسته افراد خوش‌خوراکی هم که به دنبال غذای شمالی هستند گزینه‌ای وجود دارد.

رستوران «گیلک» که در شمال غربی حیاط مرکزی پارک پرنس جا خوش کرده است همان رستورانی است که به دنبالش می‌گردید.

گرچه گیلک معروف ترین رستوران شمالی تهران است اماحس و حال خاصی که این رستوران به شما می‌دهد منحصر به فرد است.

دلیلش هم وجود غذاهای گیلکی و سنتی در منوی آن است.

محیط رستوران چندان بزرگ نیست و برای همین بهتر است از قبل – مخصوصا در روزهای آخر هفته – به فکر رزرو کردن جا برای خود باشید.

محل خاص با غذای متفاوت رستوران گیلک تجربه جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شاید در دیگر رستوران‌های مشابه کمتر برایتان پیش بیاید.

همچنین گلیک به واسطه محل دنج ومناسبش جای مناسبی برای میزبانی کردن از  میهمان خارجی یا میهمان ویژه است.

همان کافه همیشگی و آشنا

کافه ویونای پارک پرنس که در راهروی جنوبی این مجتمع واقع شده است یکی دیگر از مجموعه‌های کافه‌های زنجیره‌ای و شناخته شده این پارک است. محیط اصلی کافه چندان بزرگ نیست و در موجوع ۱۵-۱۰ میز در آن جای گرفته  اما روی هم رفته محیط دنج و آشنایی دارد.مانند بیشتر کافه‌های شهر کافه وینونا نیز نوری ملایم و موسیقی گوش‌نواز و اینترنت پرسرعت دارد.

در همان بدو ورد به کافه متوجه می‌شوید که کافه ویونا می‌تواند جایی برای گذراندن ساعات ابتدایی روز و خوردن صبحانه باشد. صبحانه انگلیسی و املت‌های فرانسوی متنوع آن یک انتخاب ایده‌آل برای وعده غذایی سبک صبحانه‌خواهد بود.

خصوصیتی که ویونا را از دیگر کافه‌ها جدا می‌کند تنوع انتخاب در منوی آن است. نوشیدنی‌ها و کیک‌های متنوع بخش اصلی این منو را تشکیل می‌دهند، همچنین می‌توانید قهوه مصرفی برای خانه خود را هم از همین رستوران تهیه کنید.اگر به دنبال یک گزینه دوست‌داشتنی هستید که گذشتن از آن کار راحتی نباشد می‌توانید میلک شیک‌ها به خصوص میلک شیک بادام زمینی آن را امتحان کنید.

به سرزمین پاستاها خوش‌آمدید

وقتی صحبت از رستوران گردی می‌شود بعید است که پای رستوران‌های ایتالیایی  و غذاهای متنوع‌شان به میان نیاید.  در دل مجتمع پاک‌پرنس هم رستورانی ایتالیایی به نام «پارلا» قرار دارد که نیاز شما را برای صرف‌غذاهای ایتالیایی برطرف می‌کند.

در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایتالیایی را در محیطی خاص تجربه کنید و از انواع پاستا‌های رنگارنگ که شاید تا به حال نام‌آنها را هم نشنیده باشید بچشید. از غذاهای پر طرفدار پارلا می توان به پیش‌غذای« بروسکتا»- که برای شروع گزینه‌ای عالی است- اشاره کرد. از سالاد میکس و سوپ سرآشپز هم نباید به راحتی بگذرید.

جمع آسیای شرقی اینجا جمع است!

اگر دوست دارید غذاهای متفاوت و عجیب کشورهای شرق آسیا را امتحان کنید حتما سری به رستوران «خانه آسیایی» بزنید.  با ورود به خانه آسیایی اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند میز منحصر به فرد یک سره این رستوران است.

به طوری که تمام مشتریان این رستوران پشت یک میز مشترک اما عریض و طویل می‌نشینند. در مرکزمیز هم یک سوشی مفصل و اشتهابرانگیز قرار دارد.

طراحی داخلی سیاه و قرمز آن در کنار مجسمه‌های چینی شما را برای ورود به این مکان وسوسه می‌کند.  منوی این رستوران پر است از انتخاب‌های متنوع که حتما انتخاب را برای‌تان سخت می‌کند.

از میان غذاهای چینی، ژاپنی، تایلندی و کره‌ای می‌توانید غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. یک ضرب المثل معروف آسیایی است که می گوید:« هر کس غذایی جدید را امتحان کند سه روز به زندگی اش اضافه می شود.»  با این حساب در این رستوران به راحتی می‌توانید بالای صد سال به عمرتان اضافه کنید.

نکته جذاب دیگر این است که در بیشتر ساعت‌های کاری این رستوران با توریست‌های آسیای شرقی مواجه می‌شوید که برای صرف غذای کشورشان به این مکان سرمی‌زنند که همین می‌تواند مهر تاییدی بر کیفیت غذاهای خانه آسیایی باشد.

قهوه بازهای شهر به گوش

یکی از معروف‌ترین کافه‌های زنجیره‌ای تهران که به واسطه کیفیت قهوه‌هایش اسم در کرده کافه «رئیس» است.

کافه رستوران رئیس پارک‌پرنس  یکی از اعضای همین خانواده است که فضای مناسبی را برای گذراندن زمان در کنار دوستان و یا خلوت کردن با خود فراهم کرده  است.

فضای مدرن کافی شاپ در کنار پذیرایی از مشتریان با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، شیرینی و دسر و همچنین انوع پیتزا و ساندویچ این کافه را از یک مکان معمولی متمایز کرده است.

شاید یکی از ایرادهای اصلی کافه رئیس محیط کوچک و تعداد اندک میزهای آن باشد که مشتریان را برای نشستن طولانی مدت معذب می‌کند. با این حال برخورد خوب پرسنل باعث می شود که این حس به سرعت از بین برود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا