معرفی نقاط گردشگری ایران

تبریزگردی

تبریز شهر زیبا با لقب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ این شهر را باید دید اگر شما هم هنوز فرصت سفر به تبریز را نداشته‌اید، راهنمای سفر به تبریز را با دقت بیشتری بخوانید.

تبریز، کلان‌شهر نام‌آشنای ایران، مرکز استان آذربایجان شرقی است. این بزرگ‌ترین قطب اقتصادی محدوده‌ی شمال غرب ایران، بیشتر از یک میلیون و پانصد نفر جمعیت دارد.

برای قرن‌ها زبان اصلی مردم تبریز ترکی آذربایجانی با لهجه‌ی تبریزی بوده و اکنون نیز همان است.

آب و هوای تبریز

آب و هوای تبریز استپی خشک است. تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد دارد. میانگین دما در تیر ماه ۲۵/۴ و در دی‌ ماه منفی ۲/۵ درجه سانتیگراد است. بنابراین، بهترین زمان سفر به تبریز تابستان است.

هزینه‌ی اقامت در هتل بخش زیادی از هزینه‌ی سفر است. باتوجه به بودجه‌ای که برای سفر به تبریز درنظر دارید، می‌توانید از میان هتل ۵ ستاره تا ۱ ستاره یا هتل آپارتمان انتخاب کنید.

هتل‌های لوکس

هتل‌های شیک و گران تبریز را با هتل کایا لاله پارک آغاز می‌کنیم که یکی از لوکس‌ترین هتل‌های تبریز و ایران است. در همین رده هتل ائل‌گلی، هتل شهریار، هتل بین‌المللی تبریز و هتل پتروشیمی را پیشنهاد می‌کنیم.

هزینه‌ی هتل‌های لوکس تبریز در گران‌ترین حالت از ۳۳۰ هزار تومان آغاز می‌شود و دست کم باید ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

هتل‌های میان‌رده

هتل گسترش در چهارراه آبرسان، هتل آپارتمان بهبود در مرکز شهر و هتل آپارتمان استقبال در محله ی قدیمی ششگلان نمونه‌هایی از هتل‌های میان‌رده‌ی تبریز هستند.

هزینه‌ی هتل‌های ۴ و ۳ ستاره‌ی تبریز از ۲۳۰ هزار تومان آغاز می‌شود و در ارزان‌ترین حالت به ۱۶۵ هزار تومان می‌رسد.

هتل‌های ارزان

هتل ۲ ستاره‌ی دریا،‌ هتل قدیمی سینا، هتل قدیمی ایران و هتل آپارتمان ۱ ستاره‌ی زیبا، هتل‌های پارک، سهند، کوثر و قدس پیشنهادهای ما برای انتخاب اقامتگاه ارزان در تبریز هستند.

هزینه‌ی هتل‌های ارزان تبریز از حدود ۱۵۰ هزار تومان برای سوئیت است .

هزینه‌ی خورد و خوراک در تبریز

هزینه‌ی هر وعده‌ غذایی در سفر به تبریز به‌طور متوسط بین ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان است. اگر غذا را در هتل میل کنید، معمولا برای یک وعده غذا همراه با پیش‌غذا، دسر و نوشیدنی حدود ۵۰ هزار تومان پرداخت خواهید کرد. غذاهای محلی هزینه‌ی پایین‌تری دارند. تبریز هم مانند همه‌ی شهرها، فست‌فود و رستوران‌های متوسط دارد که هزینه‌ی هر پرس غذای آنها حدود ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

دیدنی‌های تبریز

دیدنی های تبریز فراوان است. از مکان‌های طبیعی و تفریحی تا فرهنگی و هنری. سوغاتی‌های تبریز هم معروف و متنوع هستند. شما باتوجه به مدت زمان سفر و سلیقه‌ی شخصی‌تان می‌توانید از میان این دیدنی‌ها انتخاب کنید.

پارک‌های تبریز باصفا و تماشایی هستند، مانند ائل‌ گلی که معروف‌ترین آنها است. پارک موزیکال و باغلار باغی در نزدیکی هم قرار دارند.

بازار تبریز یکی از مکان‌هایی است که دیدن آن‌را بسیار توصیه می‌کنیم. از راسته‌های گوناگون آن بازدید کنید و سوغاتی بخرید. ناهار را در می‌توانید رستوران حاج علی میل کنید. چند جاذبه‌ی دیدنی تبریز نزدیک بازار واقع شده‌ است، مانند مسجد جامع و خانه‌ی مشروطه.

کاخ و موزه‌ی شهرداری در میدان ساعت قرار دارند و خیابان تربیت که پیاده‌راهی قدیمی است نیز همان نزدیکی واقع شده است. مجتمع تجاری پردیس، رستوران حاج حاج مجید و رستوران سنتی شهریار را همین حوالی خواهید یافت.

در خیابان مقصودیه می‌توانید از خانه‌ی حیدرزاده، خانه‌ی استاد شهریار، خانه‌ی بهنام، خانه‌ی سلماسی و خانه‌ی نیکدل دیدن کنید و به ارگ تبریز در همان حوالی سر بزنید.

در خیابان ارتش جنوبی چندین خانه‌ی قدیمی برای بازدید وجود دارد. همان نزدیکی به خیابان امام خمینی می‌رسید که موزه‌ی آذربایجان و مسجد کبود را در خود جا داده است. این‌جا پیشنهاد ما برای صرف غذا رستوران جلالی است.

در محله‌ی قدیمی ششگلان می‌توانید از موزه‌ی قاجار، موزه استاد بهتونی، مقبره‌الشعرا و آرامگاه سید حمزه بازدید کنید.

کوه عینالی را هم از دست ندهید که نزدیک هتل لاله پارک است.

بازار و مرکز خریدهای تبریز

مرکز تجاری و تفریحی پارک در کنار هتل کایا، مرکز خرید اطلس، مرکز خرید جواهر، مجتمع تجاری پردیس، برج تجاری بلور، ستاره باران، برج شهر، رویال، پیاده‌راه تربیت، پیاده‌راه شهریار و بازار قدیمی تبریز گزینه‌های عالی برای خرید در تبریز هستند.

رستوران‌ها و فست‌فودهای تبریز

در تبریز گزینه‌های متنوع و باکیفیتی برای خورد و خوراک پیش رو دارید.

رستوران‌های حاج علی و حاج مجید از قدیمی‌های تبریز هستند که قیمت مناسبی هم دارند. رستوران گازماخ و کبابی باختر رده‌ی قمیتی بالاتری دارند. فودکورت لاله پارک فست‌فود و غذای فرنگی دارد.

همچنین رستوران سنتی شهریار یا حمام نوبر، رستوران‌های جلالی، رستوران ریحان، کبابی پاکدل،‌ رستوران ائل گلی و برای غذای دریایی رستوران بالیق را پیشنهاد می‌کنیم.

سوغات تبریز

مبادا خرید سوغات تبریز را فراموش کنید. آجیل مرغوب، قرابیه، اریس، نوقا، باقلوا، لوز، شیرینی لطیفه، سجوق، عسل سهند و پنیر لیقوان از خوش‌مزه‌های تبریز هستند. آجیل سرای تبریز، قنادی تشریفات، قنادی تکدرخت، قنادی رکس، مغازه‌ی آقای افتخاری در خیابان منصور، آجیل تواضع، باقلوای جام جم در بلوار، روبروی خیابان جام جم و باقلوای شیرونه در باغمیشه را پیشنهاد می‌کنیم. محصولات چرمی و فرش تبریز هم طرفداران خودشان را دارند، می‌توانید تماشا یا خریداری کنید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

مهتاب خسروشاهی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا