اخبار

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ورود تورهای گردشگری به‌شرط داشتن مجوز آژانس و لیدر کارت‌دار به کویر مرنجاب بلامانع است.

محسن یارمحمدیان که در جلسه هماهنگی امور کویر مرنجاب آران و بیدگل سخن می‌گفت، اظهار داشت: براساس توافق‌های صورت گرفته با دادستان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آران و بیدگل مقرر شد تنها جلوی تورهای فاقد مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرفته‌شده و براساس قانون با آن‌ها برخورد شود.
وی افزود: تورهای مجوزدار نیز موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام خارج از شئون اسلامی مطابق قانون به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خود معرفی خواهند شد تا در مجوزهای آنها تجدیدنظر شود. وی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده تورهای مجوزدار بدون نیاز به دادن تعهد و هماهنگی با نیروی انتظامی به منطقه ورود پیدا خواهند کرد.
یارمحمدیان گفت: هم‌چنین در رایزنی‌هایی که در حال انجام است، قرار شد حدود دو کیلومتر ابتدای جاده خاکی مرنجاب که دارای پیچ خطرناک است و درگذشته منجر به کشته و زخمی شدن چند گردشگر شده است، هرچه سریع‌تر با همکاری شرکت دریافت‌کننده ورودیه و نهادهای ذی‌ربط تصحیح شود.
وی هم‌چنین از پیگیری فراهم کردن سایر زیرساخت‌ها و امکانات در منطقه گردشگری مرنجاب خبر داد. بعد از پایان جلسه، معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان همراه با دادستان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آران و بیدگل ضمن بازدید از ورودیه مرنجاب به گفت‌وگو با گردشگران پرداختند.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال استان اصفهان و در مجاورت با شهرستان آران و بیدگل به دلیل چهارفصل بودن و اعتدال نسبی هوا، تنوع جاذبه‌های گردشگری، تنوع گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی از زیباترین و منحصربه‌فردترین کویرهای جهان محسوب می‌شود و امروزه این کویر بکر بر تارک داشته‌های خود به چهار تحفه ارزشمند از جمله کاروانسرای شاه‌عباسی، دریاچه نمک، جزیره سرگردان و تپه‌های شنی می‌بالد. این کویر آمیزه‌ای از طبیعت، تمدن و تاریخ است که هرسال به دلیل دارا بودن چنین جاذبه‌هایی میزبان ده‌ها هزار گردشگر داخلی و خارجی و گردشگران اروپایی است.
براساس آمارهای موجود کویر مرنجاب به‌جز فصل تابستان که به علت گرما با کاهش محسوس گردشگر مواجه است، میزبان حدود بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی است. شهرستان آران و بیدگل با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا