اخبار

بازدید بیش از ۳٫۵ میلیون نفر از جاذبه های تهران در نوروز ۹۸

با اتمام یافتن تعطیلات وقت آن است که نگاهی به آمار گردشگران نوروزی داشته باشیم. آقای دلاور بزرگ نیا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفتگو با خبرنگاران آمار بازدید از جاذبه های تهران در تعطیلات نوروز را اعلام کردند. به گفته ایشان در این ایام و از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ بیش از سه میلیون و پانصدهزار نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی تهران دیدن کرده اند. در ادامه با گردشگری سپاهان همراه باشید تا در مورد این خبر بیشتر صحبت کنیم.

آقای بزرگ نیا در این گفت و گو بیان کرد: طرح خدمات سفر نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۶ فروردین ادامه داشت و منجر به افزایش و رشد ۲٫۵ برابری آمار بازدید از جاذبه های تهران شد. از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین بیش از ۲٫۵۰۰ میلیون نفر از جاذبه های تهران دیدن کرده اند.

به گفته ایشان با توجه به افزایش نرخ ارز بسیاری از شهروندان ایران گردی را اولویت اصلی و اول خود قرار دادند و ما هم با تبلیغات و اطلاع رسانی های به موقع و صحیح توانستیم افراد زیادی را به سمت بازدید از جاذبه های تهران مثل موزه ها، مناطق طبیعی، تفریحی و … تشویق کنیم.

مکان هایی که بیشترین بازدید را داشتند

آقای بزرگ نیا در ادامه صحبت هایشان در مورد جزئیات آمار بازدید از جاذبه های تهران هم صحبت کردند و پربازدیدترین مکان های و جاذبه های تهران را معرفی کردند. به گفته ایشان برج میلاد، کاخ موزه ها مثل کاخ سعدآباد، نیاوران و گلستان، برج آزادی، باغ موزه قصر، اراضی عباس آباد و موزه های تحت اختیار این اداره بیشتر آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند. همچنین در برنامه شبی با موزه بیش از یازده هزار نفر از موزه ملی، موزه نقاشی پشت شیشه و موزه آبگینه دیدن کرده اند. آقای بزرگ نیا اشاره کردند که در روز هفتم فروردین ۹۸ تا ساعت ۲۳ مردم به صورت رایگان از این موزه ها دیدن کرده اند.

اقامتگاه  های استان تهران

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه به آمار اقامت مسافران در اقامتگاه های استان هم اشاره کردند و گفتند: در طول ایام نوروز حدود ۶۶۲۳۳۷ نفر در واحدهای اقامتی شامل هتل ها و مهمانپذیرها اقامت داشته اند که به گفته رئیس جامعه هتلداران کشور این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته با ۱۵ درصد رشد همراه بوده است. همچنین ایشان به موضوع اسکان مسافران قطار تهران-اهواز هم اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز به دلیل بروز سیل و نامساعد بودن شرایط جوی خوزستان، ۷۰ مسافر این قطار به مدت دو روز از امکانات رفاهی و اقامتی اداره میراث فرهنگی بهره مند شدند.

بازدید بیش از ۹۲ هزار نفر از کاخ گلستان

یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین جاذبه های تهران کاخ موز گلستان است که در ایام نوروز هم بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. آقای مسعود نصرتی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در رابطه با این موضوع گفت: در نوروز ۹۸ بیش از ۹۲ هزار و ۸۴۴ نفر از این موزه دیدن کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش و رشد داشته است.

نصرتی در مورد امکان بازدید از طبقات بالایی شمس العماره توضیح داد که پس از پایان مرمت این بخش ها برای بازدید عموم باز می شود. هرچند به دلیل حساسیت و لزوم مراقبت از بنا، ظرفیت بازدید از طبقات بالایی شمس العماره محدود خواهد بود.

زهرا مظاهری

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا