اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

ثبت ۲۰۰ اثر تاریخی استان اصفهان در فهرست آثار ملی

ثبت ۲۰۰ اثر تاریخی استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از ثبت ملی ۲۰۰ اثر تاریخی استان اصفهان در فهرست آثار ملی کشور در ۵ سال اخیر خبر داد.

به گزارش گردشگری سپاهان (کوله)، فریدون اله یاری با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهمترین راه کارهای حفاظت از آثار ومجموعه های تاریخی، ثبت ملی این آثار در راستای حفاظت بهینه از آنها است.

او ادامه داد: آمارها حاکی است از سال ۱۳۱۰ تا نیمه دوم دهه ۸۰ خورشیدی، تنها یک هزار اثر در مدت بیش از هفتاد سال به ثبت ملی رسیده بود، لذا از نیمه دوم سال ۱۳۸۸، ثبت ملی آثار تاریخی و حتی میراث ناملموس و میراث طبیعی از سرعت بیشتری برخوردار شد.

اله یاری تصریح کرد: در طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ خورشیدی در مجموع با تلاشهای صورت گرفته، موفق به تدوین و تصویب پرونده ۲۰۰ اثر تاریخی در سطح استان اصفهان شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان اصفهان در خصوص آمار این ثبتها اظهار داشت: در طی ۵ سال اخیر از مجموع ۲۰۰ اثر ثبت شده در استان، ۱۱ پرونده متعلق به میراث منقول،۲ پرونده ( برای اولین بار ) متعلق به شخصیت های فرهنگی ( میراث زنده بشری)،۹۲ پرونده متعلق به میراث غیر منقول و ۷ پرونده متعلق به میراث طبیعی استان است.

او در پایان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹۶۱ اثر ملموس وناملموس اصفهان در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا