معرفی نقاط گردشگری جهان

جاذبه های بی نظیر سالامانکا

سلامانکا را به شهر طلایی اسپانیا می شناسند. این شهر قدیمی دانشگاهی در شمال غربی مادرید یکی از جاذبه های اسپانیا بوده که گردشگران اسپانیا برای دیدن جاذبه های دیدنی آن، از مادرید راهی این شهر می شوند. تاریخ سالامانکا، دانشگاه سالامانکا و در مجموع شهر و کلیسای این شهر همواره یکی از جاذبه های بی نظیر و دیدنی گردشگری در اسپانیا بوده است. از خوبی های بازدید از این شهر قرار گیری آن نزدیک به مادرید است. بنابراین در مجله گردشگری سپاهان (کوله) پیشنهاد می دهیم که اگر به اسپانیا و شهر مادرید سفر می کنید، حتما به دیدن شهر سالامانکا اسپانیا هم بروید.

معرفی سالامانکا

در حدود سال های قرن سوم پیش از میلاد، شهر سالامانکا این شهر به دست کارتاژی ها افتاد و فتح شد. پس از آن این شهر تبدیل به شهری رومی شد. در نهایت مورها تا قرن ۱۱ میلادی بر این شهر حکمرانی نمودند. بنابراین تاریخ سالامانکا در نزدیک مادرید مدام دستخوش تغییرات بوده است. همین موضوع یکی از دلایلی شد تا جاذبه های گردشگری این شهر، متنوع و پربازدید شود. با ساخت دانشگاه سالامانکا و ورود دانشجویان و جوانان به این شهر نیز، رونق و شور و شوق بیشتری پیدا کرد.

دانشگاه این شهر، یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های اروپا بوده که در دوران طلایی سالامانکا به اوج خود رسید. اگر به مرکز سالامانکا بروید، با بناها و ساختمان هایی روبرو خواهید شد که در دوران مختلف و با سبک های معماری رومانسک، گوتیک، موریش، رنسانی و باروک ساخته و تزئین شده اند. در این میان یکی از جاذبه های گردشگردی و پربازدید باید به پلازا مایور (The Plaza Mayor) اشاره نمود. با مکان ها و جاذبه هایی پر از گالری ها و طاق های گوناگون در اطرافش که گردشگران متنوعی را به خود جذب می کند.

جاذبه ها

  • میدان پلازا مایور در اسپانیا | Salamanca Plaza Mayor Square

یکی از مهم ترین و زیباترین میدان های اسپانیا است که در این شهر قرار دارد. میدان پلازا مایور در سبک معماری باروک هر گردشگری را به خود جذب می کند. پس از سفر به شهر سالامانکا در اسپانیا که نزدیک مادرید قرار گرفته، ابتدا به دیدن این مکان تاریخی و جذاب مربوط به قرن ۱۸ میلادی بروید. مجسمه های افراد مشهور و تاریخی فراوانی را در اطراف میدان پلازا خواهید یافت. با اتوبوس یا پیاده می توانید خود را به این میدان برسانید. همچنین بیشتر جاذبه های تاریخی شهر در اطراف و نزدیک این میدان قرار گرفته اند.

  • کلیساهای سالامانکا | Salamanca’s Cathedrals

زمانی که صحبت از کلیسا به میان می آید، کلیساهای جامع سالامانکا به یاد گردشگران می آید. دو کلیسا مربوط به دوره های مختلف که در کنار یکدیگر قرار گرفته و به هم چسبیده اند، یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا را تشکیل می دهند. کلیسای قدیمی تر مربوط به قرن های ۱۲ تا ۱۳ میلادی است و کلیسای جدیدتر در اواخر قرن ۱۶ و اوایل قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است. برای دیدن این کلیسا باید خود را به نزدیک دانشگاه سالامانکا برسانید.

  • خانه کاسا دو لا کانچاس | Casa de las Conchas House

خانه و قصری مربوط به اواخر قرن پانزدهم است که در سالامانکا به سبک گوتیک ساخته شده استو این خانه از جاذبه های گردشگری شهر سالامانکا در اسپانیا بوده که به دلیل بازسازی در دوره های مختلف، نمونه های بی نظیر معماری رنسانس و عناصر مادجار (Mudejar) به همراه هنر الیزابتی شناخته می شود. این جاذبه پربازدید و دیدنی در ناحیه تاریخی شهر سالامانکا قرار گرفته است.

  • باغ مشهور کالیکستو وای ملیبی | Calixto y Melibea Garden

این باغ پر از باغ های میوه و درختان بومی اسپانیا است. باغی که نشان دهنده توصیف اسپانیا در کتاب های کمیک دنیا بوده و شما را با فضای توصیف شده در بسیاری از رمان های اسپانیایی از باغ ها آشنا می نماید.

برای اسکی در شهر سالامانکا اسپانیا باید حدود ۷۰ کیلومتر از شهر خارج شده و به سمت اقامتگاه د لا کوواتیلا (the La Covatilla resort) در میان کوه های بیجار بروید. اسکی در میان این کوهستان یکی از تفریحات ورزشی و هیجان انگیز برای جوانان و دانشجویانی است که در دانشگاه سالامانکا مشغول به تحصیل هستند. همچنین گردشگران هم می توانند به این منطقه بروند و اسکی کنند. در این کوه ها، پیاده روی در جنگل ها و کوهستان نیز متداول است.

مهلا نهاردانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا