معرفی نقاط گردشگری جهان

جزایر رویایی کوک

جزایر کوک یکسری جزایر رویایی در اقیانوس آرام اند. شامل ۱۵ جزیره زیبا در میان جزایر پلینزی فرانسه و ساموئل، این جزایر ارتباطات قوی با نیوزیلند دارند.

آوارونا، مرکز تجاری و فرهنگی جزایر  و خرید سوغاتی مانند مروارید سیاه و عطر محلی، سرگرمی های محبوب این مکان زیباست، در ادامه با معرفی برخی  از بهترین جاذبه های جزایر کوک همراه ما باشید:

تالاب آیتوتاکا

جاذبه اصلی آیتوتاکا بزرگ، منظره ای با آب فیروزه ای است. ۲۱ جزیره کوچک (motu) در لبه بیرونی لنگه قرار دارند که برخی از آن ها می توانند در کروز یا تور بازدید شوند. جزیره کوچکی از مینا در گوشه جنوب غربی این تالاب، فرصت های جذاب زیادی را برای شما فراهم می کند که این جزیره شناخته شده به عنوان “جزیره ماه عسل” می باشد.

Tapuaetai (جزیره یک قدمی)

حاشیه آن با درخت نارگیل خم شده است. این جزیره خیره کننده برای بسیاری از مردم مناطق استوایی ارزشمند است. عاشقان ساحل می توانند در ماسه های سفید زیبا حمام آفتاب بگیرند و از سواحل جزیره کوک لذت ببرند.

ساحل موری

در ساحل جنوب شرقی Rarotonga، ساحل و جزیره موری یا تالاب موری واقع شده که یکی از محبوب ترین و زیباترین سواحل جزایر کوک است.

قطعه ای کریستالی شفاف کم آب با سایه های کبود رویایی وجود دارد و غواصان می توانند مرجان و بسیاری از گونه های ماهی های گرمسیری را ببینید.

ساحل تیتی کاوکا

در ساحل جنوب غربی Rarotonga، ساحل و تالاب زیبای تیتی کاوکا  که یکی از بهترین مناطق جزیره برای شنا و غواصی است واقع شده است.

آب اغلب در اینجا چنان شفاف است که شناگران فقط باید در تالاب ایستاده و ماهی های رنگارنگ را نشان یکدیگر بدهند.

ذخایر دریایی آروا

تپه های دور افتاده دریایی روی ساحل غربی Rarotonga محافظت می شوند. ذخایر دریایی موجود در آب های شفاف آروا برای غواصان عالی است. طوطی ماهی، زمردماهی و نوعی از کوسه ماهی که فقط برخی از غواصان ممکن است در اینجا آن ها را ببینند و تالاب خارج از محدوده مجهز به قایق موتوری است که ویژه شنا کردن و غواصی با کودکان کوچک است.

همچنین قایقرانی در این منطقه شغلی محبوب است. پس از یک روز در جستجوی زندگی زیر آب، بازدیدکنندگان می توانند در ساحل استراحت کنند و غروب خورشید را از سواحل جزیره کوک زیبا تماشا کنند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا