معرفی نقاط گردشگری جهان

موریس، جزیره ای بهشتی

جزیره موریس برای اولین بار در قرن نهم توسط دریانوردان عرب کشف شد. در آن زمان کسی در این جزیره زندگی نمی کرد و جنگل های انبوه زیادی در آن وجود داشت. در سالیان بعد دریانورد پرتغالی در سال ۱۵۰۵ این جزیره را پیدا و نام آن را سرنه می گذارد. هلندی ها اولین کسانی بودند که در سال ۱۵۹۸ این جزیره را تصاحب کردند و در سال ۱۷۱۰ در حالی که آسیب های غیر قابل جبرانی را به گونه های گیاهی و جانوری جزیره زده بودند این محل را ترک کردند. پس از آن، فرانسوی ها در سال ۱۷۱۳ به این جزیره آمدند آن ها در بخش شمال غربی جزیره مستقر شدند و در آنجا بندر اصلی خود، بندر لوئیس را تاسیس کردند جایی که امروزه پایتخت موریس است. در دوره فرانسوی ها این جزیره توسعه و پیشرفت زیادی کرد.« لابوردونایس» کسی که مجسمه اش در بندر لوئیس قرار دارد موسس پایتخت است و کسی است که این جزیره زیر نظر دولت او در سال های بین ۱۷۳۵ تا ۱۷۴۶ به پیشرفت رسید. در آگوست سال ۱۸۱۰ انگلیس سعی کرد که این جزیره را تصرف کند اما در جنگی سخت با فرانسوی ها شکست خورد اما دوباره در دسامبر سال ۱۸۱۰ به این محل برگشتند و این بار فرانسه را شکست دادند از آن زمان تاکنون نام این جزیره به موریس تغییر پیدا کرده و تا قبل از استقلال زیر نظر انگلیس یوده است. در ۱۲ مارس ۱۹۶۸ موریس به استقلال رسید و از آن پس پیشرفت های زیادی را به خود دید. اگر به این جزیره سفر کنید تفریحات و سرگرمی هایی مثل موج سواری، غواصی و شیرجه، ماهی گیری، سافاری، شنا، تماشای دولفین ها، قایق سواری، اسب سواری و …خواهید داشت، برای این که درباره سفر به جزیره موریس بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم چند دقیقه ای با گردشگری سپاهان (کوله) در ادامه این مطلب همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی

این جزیره با نام رسمی جمهوری موریس کشوری است جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس هند که در ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار قرار دارد. این جزیره بخشی از جزایر ماسکارین به شمار می رود و جزیره فرانسوی رئونیون در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارد. لازم به ذکر است که دانید پایتخت موریس شهر پورت لوئیس است. جمعیت این کشور ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ نفر می‌باشد که از نژادهای مختلف نظیر هندی، چینی، اروپایی و آفریقایی تشکیل شده‌است. مارک توین، نویسنده مشهور آمریکایی، خالق آثاری از قبیل ماجراهای تام سایر، هاکلبری فین، شاهزاده و گدا جزیره موریس را چنین توصیف نموده‌است: «موریس نمونه‌ای از بهشت روی زمین است.»

آب و هوا

توجه به آب و هوا در سفر به جزیره موریس یکی از موارد بسیار مهم به شمار می رود. موریس فقط دو فصل تابستان و زمستان دارد و تفاوت دمایی زیادی بین این دو فصل سال وجود ندارد آب و هوا در فلات مرکزی آن خنک تر از مناطق ساحل آن است. از ماه های می تا نوامبر زمستان هایی خشک و گرم و از نوامبر تا می تابستان هایی گرم و مرطوب و بارانی دارد و عملا از اواخر دسامبر تا مارس تندبادهای زیادی در این ناحیه اتفاق می افتد.

جاذبه های گردشگری

  • قصر Eureka

قصری در جنوب کوهستان های پوس قرار دارد که شامل یک ساختمان می شود. این ساختمان در اوایل قرن ۱۹ ترکیبی از سبک های مختلف بود که به عنوان اقامتگاهی برای اشراف زادگان فرانسه و انگلیس مورد استفاده قرار می گرفت. جالب است بدانید که جنس این قصر تاریخی از چوب است و در وسط یک باغ زیبا و وسیع ساخته شده است. کاربری این قصر امروزه به عنوان موزه است و در این قصر آثار هنری مانند اثاثیه ی عتیقه ی منزل، نقشه های قدیمی، عکس ها و ظروف چینی و بلورین به نمایش در آمده اند.

  • باغات سلطنتی Pamplemousses

یکی دیگر از جاذبه هایی که در سفر به جزیره موریس نباید فراموش کنید باغ های سلطنتی Pamplemousses است. این باغ توسط باغبانی فرانسوی به نام Pierre Poivre در اواسط قرن ۱۸ ساخته شده ، در حقیقت باغی است که ساختمان زیبایی به نام « Mon Plaisir» را احاطه نموده است. این باغ یکی از جاذبه های توریستی بسیار جذابی است که در این منطقه وجود دارد.

در این باغ یک سری گیاه غیربومی مثل درختان نخل بسیار نادر، نیلوفرهای آبی عظیم الجثه و چندین درخت بومی و سیاه رنگ نگه داری و پرورش داده می شود.

  • گرند بی

دهکده ای ساحلی در بخش شمالی موریس است که تفریحات و جاذبه های زیادی دارد.بازار پورت لوئیس: در اینجا می توانید انواع اسنک های محلی، میوه های استوایی و ارزان ترین غذاهای پایتخت را پیدا کنید و در آن مغازه های زیادی اجناس هنری سنتی می فروشند.آکواریوم: در کنار پیمنتس قرار دارد و در ان انواع مختلفی از ماهی ها و خرچنگ ها وجود دارد. مخزن بزرگ دیگری در درون آکواریوم هست که در آنجا انواع لاک پشت ها و نهنگ ها دیده می شود.

  • پارک Mascareignes

در جنوب جزیره موریس پارکی به نام Mascareignes قرار دارد که مکانی معروف برای نگهداری لاک پشت های بزرگ است. اینجا پیرترین لاک پشت به نام دومینو که بیش از ۹۰ سال سن دارد زندگی می کند. به غیر از لاک پش در این پارک حدود ۲ هزار کروکودیل زندگی می کنند، همچنین یک نمایشگاه حشرات مستقر شده که شامل کلکسیون گسترده ای از ۲۵ هزار نوع پروانه و حشره می باشد هم وجود دارد. در این پارک زمین بازی کودکان و موزه ی کوچکی درباره ی لاک پشت ها وجود دارد، حتی قدم در این پارک می تواند گزینه ی بسیار جذابی برای شما باشد.

  • آکواریوم موریس

تماشای دیدن آکواریوم موریس را در سفر به جزیره موریس هرگز از دست ندهید. در این آکواریوم حدود ۲۰۰ گونه جاندار دریایی شامل سنجاب ماهی تاجدار، خرچنگ، مارماهی، شیرماهی و انواع اختاپوس در درون ۵ مخزن عظیم نگهداری می شوند. در بزرگترین مخزن کوسه ها، مارماهی ها و لاکپشت های عظیم الجثه قرار دارند.

بهترین زمان برای بازدید هر روز ساعت ۱۱ صبح است درست زمانی که به ماهی های آکواریوم غذا داده می شود.

  • طبیعت و پارک سرگرمی Casela

یکی از مناطق پر جاذبه ی که در سفر به جزیره موریس می توانید از آن دیدن کنید طبیعت و پارک سرگرمی Casela است که بین ساحل Flic en Flac و تامارین واقع می باشد. این منطقه مساحتی در حدود ۱۴ هکتار دارد و محل زندگی حدود ۱۵۰۰ نوع پرنده در کنار ببر، شیر، چیتا، گورخر، بز کوهی و لاک پشت های عظیم الجثه می باشد. به غیر از بازدید از حیوانات مختلف در این پارک تفریحات دیگری از جمله دوچرخه سواری، پیاده روی، باغ وحش حیوانات اهلی، زمین بازی بچه ها و یک رستوران هم در این پارک در نظر گرفته شده که می توانید از آن ها برای استفاده کنید.

  • ناحیه مهاجرین

در سال ۱۸۴۹ یک پناهگاه برای ورود مهاجرین ساخته شد که هدف آن سرو سامان دادن به مهاجرین بود و قانون بردگی از بین برده شود. در بین سال های ۱۸۴۹ تا ۱۹۲۳ حدود ۵۰۰ هزار مهاجر وارد این کشور شده اند و سال ها بعد این راه بسته شد. این بنا در  دهه ۱۹۸۰ به دلیل ساخت خیابان مجاور آسیب دیده اند و بعدها به عنوان یک مقبره ی ملی شناخته شد و تا حدودی بازسازی گردید.

گلاره خوانین زاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا