اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

دریافت نشان سرو سیمین جشنواره فجر توسط هنرمندان صنایع دستی اصفهانی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از دریافت نشان سرو سیمین جشنواره فجر صنایع دستی امسال توسط هنرمندان اصفهانی خبر داد.

فریدون اله یاری  با اعلام این مطلب گفت: در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موزه ملی ایران برگزار شد، طی اهداء لوح تقدیر دو نفر از هنرمندان اصفهان موفق به دریافت نشان سرو سیمین جشنواره امسال شدند.

اله یاری ضمن تشکر از هنرمندان صنایع دستی استان به منظور ارسال آثار فاخر خود برای این چنین جشنواره ها، افزود: «در جشنواره فجر صنایع دستی امسال، از ۵ نفری که در سطح کشور موفق به دریافت نشان سرو سیمین شدند، استاد سیدمجید سیدفتاحی در رشته گل و مرغ و استاد جواد دیواندری در رشته شیشه گری سنتی از اصفهان بودند.

او با اشاره به ارسال بیش از ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند سراسر کشور افزود:

تجلیل از فاطمه شاکری از استان بوشهر و‌ پروین اباذری از استان کرمان از جمله مراسم افتتاحیه این دوره بود. همچنین نکوداشت استادان فقید صنایع‌دستی از ویژگی‌های اختتامیه محسوب می‌شود.

نشان سرو سیمین

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در این دوره از جشنواره، جوانانی را شناسایی کردیم که دنباله‌رو راه والدینشان خواهند بود. تلاش برای دیده شدن آثار هنرمندانی که در شهر‌ها و روستاهای کوچک فعالیت می‌کنند یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره بود.

در این مراسم جمشید ساعی بازمانده مرحوم استاد امیرساعی پیشکسوت رشته قلم‌زنی نیز با ایراد سخنانی گفت: ما هیچ‌گاه فکر نمی‌کنیم پدر بین ما نیستند. پدر من از ۹ سالگی کار قلمزنی را آغاز کردند و فعالیتشان به سه دوره تقسیم می‌شود. او با استادانی مانند لاهیجی هم‌نسل بود. نزدیک به ۳۰ نفر از افراد خانواده مسیر پدر را ادامه می‌دهند و حتی پا را از آن سبک فراتر گذاشته و در دیگر سبک‌ها نیز فعالیت کردیم. خدا را شاکریم که این رشته را رشد و ادامه دادیم.

او در پایان از مسئولان و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای رشد صنایع‌دستی و معرفی آن به دنیا تشکر کرد.

از جمشید ساعی در رشته قلم‌زنی به عنوان بازماندگان تقدیر و دیپلم افتخار به ایشان اهدا شد.

گفتنی است در جشنواره فجر صنایع دستی امسال تعداد ۲۶ اثر فاخر از هنرمندان استان اصفهان در موزه ملی ایران در معرض دید عموم قرار گرفت.

همچنین از جعفر جعفر صالحی معاون صنایع دستی استان اصفهان و سمیه احمدی کارشاس حوزه صنایع دستی، توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقدیر شد.

اخبار حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در گردشگری سپاهان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا