معرفی نقاط گردشگری جهان

زوریخ مکان گردشی گرانقیمت

زوریخ یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای دنیا است و بالاترین سطح کیفیت زندگی را دارد. سفر به زوریخ، به یادماندنی‌ترین سفر زندگی شما خواهد بود.

اگر تور زوریخ را رزرو کرده‌اید و قصد سفر به سوئیس را دارد، بهتر است پیش از سفر، اطلاعات خوبی از این مقصد به‌دست آورید. زوریخ، شهری غنی از نظر فرهنگی، جذاب از نظر جاذبه‌های مدرن و شهری و بسیار دیدنی از نظر موقعیت جغرافیایی است. در محل تلاقی رود و دریا قرار دارد و همواره جزو بهترین شهرهای دنیا برای زندگی است.

زوریخ را به عنوان مرکز اقتصادی سوئیس هم می‌شناسند. بزرگ‌ترین و ثروتمندترین شهر سوئیس است. بیشتر بخش‌های قدیمی شهر شامل خیابان‌های پر پیچ و خم و کلیساها با مناره‌های بلند همان طور دست نخورده باقی مانده است.

علاوه بر بخش تاریخی و جذاب، مدرن‌ترین جاذبه‌های دنیا را در زوریخ تجربه خواهید کرد. مراکز فرهنگی معتبر و گالری‌های هنری بی‌نظیر تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های زوریخ برای گردشگران است.

سفر به زوریخ بدون تردید یکی از بهترین سفرهای زندگیتان خواهد بود. البته لازم به گفتن نیست که این شهر جزو گران‌ترین مقصدهای گردشگری در دنیا است. راهنمای سفر به زوریخ، شما را با بهترین جاذبه‌های شهر،زوریخ آشنا می‌کند.

وضعیت آب‌ و‌ هوا

زوریخ دارای آب و هوای معتدل است و چهار فصل متمایز دارد. در فصل زمستان، دمای هوا به زیر صفر درجه هم می‌رسد و در تابستان، دمای هوای روز تا ۳۰ درجه افزایش می‌یابد.

جاذبه‌های گردشگری

زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس، مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور و یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و صنعتی در اروپا است. به همه‌ی اینها این را هم اضافه کنید که یکی از دلپذیرترین و جذاب ترین مقصدهای گردشگری در دنیا برای گردشگران است. جاذبه‌های فراوانی در زوریخ میزبان گردشگران است؛ از ده‌ها موزه گرفته تا منطقه‌ی قدیمی شهر، ساختمان‌های رنسانس و قرون وسطایی و گالری‌های هنری فوق‌العاده که هر فرد علاقه‌مند به هنر را شگفت‌زده می‌کند. این شهر دیدنی یکی از بهترین شهرهای سوئیس برای سفر و گشت و گذار است و البته به راحتی با پای پیاده می‌توانید بیشتر مناطق آن را ببینید و لذت ببرید.

در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زوریخ آشنا می‌شویم.

شهر قدیم زوریخ

شهر قدیمی زوریخ، به منطقه‌ی قدیمی شهر گفته می‌شود که بین خیابان بانهوف و سواحل سمت چپ رود لیمات قرار دارد. نیمه‌ی غربی این منطقه همان جایی است که رومیان، منطقه‌ی مسکونی و برج و بارو قلعه‌ی خود را ساختند یعنی قلعه‌ی لیندن‌هوف امروزی که با وجود بناهای تاریخی و درختان سایه‌دارش، یکی از زیباترین مناطق شهر است. از تراس این قلعه می‌توانید چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از منطقه‌ی قدیمی شهر را ببینید.

در قسمت شرقی این منطقه، در کنار رود، خیابان‌های قدیمی و بسیار دیدنی قرار گرفته‌اند. در این خیابان‌های زیبا، ساختمان‌های تاریخی با نمای زیبا قرار گرفته‌اند. فضای داخلی بعضی از آنها در دسترس عموم قرار دارد و با سبک رنسانس به زیبایی تزیین شده است. در خیابان Spiegelgasse خانه‌ای قرار دارد که محل زندگی لنین در سال ۱۹۱۷ بوده است.

در همین منطقه علاوه بر خانه‌های تاریخی دیدنی که بعضی از آنها به افراد سرشناس تاریخ تعلق داشته، می‌توانید کافه‌ها و فروشگاه‌های قدیمی را هم ببینید. ضمن اینکه در رستوران‌های شیک و کافه‌های دنج و جذاب با دکوراسیون‌های خاص می‌توانید از خوردن لذیذترین غذاهای سوئیسی لذت ببرید.

خیابان اصلی زوریخ (Bahnhofstrasse)

این خیابان از ایستگاه اصلی قطار تا کنار دریاچه ادامه دارد و خیابانی بسیار شلوغ و پررفت و آمد و مخصوص عابر پیاده است. این خیابان ۱۲۰۰ متر طول دارد و یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های خرید در کل اروپا است. حوض‌های زیبا، هنرهای نمایشی خیابانی، درختان سرسبز و ساختمان‌های متمایز و منحصربه‌فرد، تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این خیابان است. تمام بوتیک‌ها و فروشگاه‌های این خیابان، پر از محصولات برتر مد و زیورآلات و سایر محصولات خاص است البته به غیر از اجناس فروشگاه‌ها، ویترین مغازه‌ها و بناهای قدیمی و جذاب آنها باعث شده که همواره از همه لحاظ مورد توجه اهالی شهر و گردشگران قرار بگیرد و یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های دنیا برای گشت و گذار باشد. بخش میانی خیابان در سال ۱۸۶۷ پایه‌گذاری شده است ولی سایر قسمت‌ها به مرور زمان به خیابان افزوده شده است. در سراسر خیابان بناهای قدیمی زیادی وجود دارد که بعضی از آنها بسیار شناخته شده هستند و قدمت آنها به قرن بیستم برمی‌گردد. ساختمان وبر که در سال‌های ۱۹۱۲ و ۱۹۲۸ بازسازی شده است، دپارتمان استور Jelmoli که در آغاز با اسکلت آهنی طراحی شده بود و ساختمان Leuenhof با نمای بسیار جذابش، تنها چند نمونه از بناهای دیدنی این خیابان قدیمی است.

کلیسای زنان (Fraumünster)

کلیسای زنان را اغلب به اشتباه کلیسای بانوی ما ترجمه می‌کنند در صورتی که نام این کلیسا به معنای کلیسای زنان است. در سال ۸۵۳ میلادی، صومعه‌ای برای زنان اشراف اروپا در این مکان ساخته شد. این کلیسا دارای سه راهرو و به سبک بازیلیکاهای ستون‌دار به سبک گوتیک ساخته شده و البته بخش‌هایی از آن به سبک رومانسک است. در اتاق زیر کلیسا، بقایایی از سردابه‌ی صومعه‌ی اصلی که در قرن نهم در اینجا ساخته شده بود، قابل مشاهده است.

با وجود اینکه بنای کلیسا به تنهایی بسیار جذاب و دیدنی است، یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت این کلیسا شده و جزو بهترین جاذبه‌های شهر شناخته می‌شود، پنج پنجره‌ی فضای اصلی آن است که با شیشه‌های رنگی تزیین شده است. این پنجره‌ها اثری از  Marc Chagall است که در سال ۱۹۷۰ آنها را ساخت. صومعه‌ی اصلی در سال ۱۸۹۸ ویران شد ولی بنای فعلی که نشانه‌هایی از معماری گوتیک و رومانسک دارد، هنوز پابرجا است و می‌توانید از بخش‌های مختلف آن بازدید کنید و از تماشای تاریخ و فرهنگ زوریخ لذت ببرید.

کوه Uetliberg

کوه Uetlibergکه در رشته‌کوه Albis قرار دارد، با ارتفاع ۸۷۱ متر در جنوب غربی زوریخ واقع شده است. راه آهن کوهستانی Uetlibergbahn در تمام طول سال فعال است و با کمک آن می‌توانید از ایستگاه Selnau خودتان را به نزدیکی قله برسانید. از ایستگاه که پیاده می‌شوید تا قله فقط ده دقیقه پیاده فاصله دارید. مسیر پیاده‌روی به خوبی مشخص و نورپرداری شده و به رستورانی بر فراز قله منتهی می‌شود. این رستوران با نمای شیشه‌ای، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد به خصوص شب‌ها که شهر غرق در نور می‌شود. در روز از سکوی بازدید می‌توانید چشم‌انداز وسیع‌تری را ببینید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

حمیده کریمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا