اخبار

راه اندازی خطوط کشتیرانی ایران به دبی و کراچی

جنوب ایران پر از جاذبه های جذاب و دیدنی است که هر کدام برای خود می توانند به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری محسوب شوند. سالانه مسافران زیادی به سمت شهر چابهار سفر می کنند که عدد گردشگرانی که در عید نوروز به سمت این منطقه می روند بسیار بالاتر از دیگر مواقع سال است. امسال در فروردین ۹۸ با مشارک بخش خصوصی خطوط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار – مسقط – دبی و کراچی قرار شده است که راه اندازی گردد. این موضوع می تواند در رشد صنعت گردشگری در این منطقه که پتانسیل بالایی هم دارد نقش بسزایی داشته باشد. در ادامه همراه ما باشید تا گزارشی که در خصوص افتتاح خطوط کشتیرانی در چابهار در فروردین ۹۸ تهیه کرده ایم را مطالعه نمایید.

همانطور که در بالا گفتیم، چابهار جز مقاصدی است که سالانه مسافران زیادی به سمت آن سفر می کنند. با توجه به اهمیت این منطقه در صنعت گردشگری، قرار شده است که یک خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری در مسیرهای چابهار – مسقط – دبی و کراچی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شود. بر این منظور یک فروند کشتی گردشگری برای بندر چابهار خریداری شده تا به استفاده از آن خطوط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری این منطقه راه بیافتد.

علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان درباره توسعه صنعت گردشگری دریایی گفته است:

نشست سرمایه گذاران کشورهای مختلف در چابهار نتایج خوب و مناسبی داشت و به زودی با مشارکت سرمایه گذاری داخلی، خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار – مسقط، چابهار – دبی و چابهار – کراچی راه اندازی می‌شود.

همچنین ما باید این موضوع را هم در نظر داشت که متولی گردشگری دریایی کشور ایران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و با توجه به شرایط دریایی خاصی که منطقه چابهار دارد برای بهره برداری از این کشتی گردشگری، مجوزهایی از سمت چندین دستگاه از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان لازم است. مطابق با پیش بینی های صورت گرفته، این کشتی با رویکرد گردشگری تفریحی یا گردشگری سلامت آب در فروردین ماه سال ۹۸ راه اندازی می‌شود و زیرساخت ‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان را با محویت گردشگری دریایی کلید خواهد زد.

در ادامه خبر افتتاح خطوط کشتیرانی در چابهار جلال زایی گفت:

سرمایه گذار یاد شده یک فروند کشتی از نوع هیوندای کشور کره جنوبی با ظرفیت ۲۴۰ نفر و با امکانات و تجهیزات لازم خریداری کرده است. قرار است این کشتی برای نخستین بار در آب‌‌های عمان تردد کند. سازمان بنادر و دریانوردی نیز باید در این زمینه ورود کرده و با تعبیه ترمینال و پایانه مربوطه، زمینه سفرهای خوشی را برای مسافران داخلی و خارجی فراهم کند.

هزینه ای که بابت خرید کشتی در چابهار صورت گرفته، برابر با ۷۰ میلیارد تومان بوده است که در مسیر ابتدایی خود از چابهار به مسقط، سپس از چابهار به کراچی و از چابهار به قطر – امارات خواهد گذشت. با افتتاح خطوط کشتیرانی در چابهار، پیش بینی می شود که میزان مسافرانی که برای عید نوروز و دیگر ماه های سال به سمت چابهار سفر می کنند عدد بالاتری باشد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

گلاره خوانین زاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا