اخبار

اختتامیه راهنمایان گردشگری کنوانسیون ۲۰۱۷

اختتامیه راهنمایان گردشگری کنوانسیون ۲۰۱۷

گردشگران دنیا میهمان ضیافت باشکوه شام رشت شدند.اختتامیه  راهنمایان گردشگری کنوانسیون ۲۰۱۷ دنیا در تهران دیشب با ضیافتی شامی به پایان رسید که رشت “شهر خلاق خوراک”میزبانی آن را بعهده داشت.

اهدای گل نرگس به میهمانان در هنگام ورود و خوش آمد گویی به اختتامیه راهنمایان گردشگری کنوانسیون ۲۰۱۷با موسیقی زیبای گیلانی شروع داستانی بود که پایانی خوش و خاطره انگیز را در تهران برای راهنمایان همراه داشت.

مراسم ختتامیه راهنمایان گردشگری کنوانسیون ۲۰۱۷ در تالار زمرد هتل هما برگزار شد. تفاوت این مراسم با انواع مشابه خود در این بود که برخی از میهمانان چه ایرانی و چه خارجی با لباس های محلی کشورهای خود در مراسم حضور پیدا کرده بودند و تنوع رنگ ها و فرهنگ ها بسیار چشم نواز جلوه می کرد.

 پذیرایی با خیار و سکنجبین و شیرینی های مخصوص رشت از جمله رشته خشکار  با دخترانی که لباس محلی گیلانی را برتن داشتند خود به این تنوع دامن زده بود و عطر و طعم خوراکی های محلی رشت را در همان نگاه اول به رخ میهمانان کشیده بود. در گوشه و کنار سالن نیز میزهایی از صنایع دستی با تنوع حصیربافی، خطاطی و رشتی دوزی حضور داشتند که میهانان علاقمند را به خود مشغول کرده بودند.

این میزبانی با شمام محلی گیلان از جمله کباب ترش، باقالاقاتوق، خورشت مرغ و غوره و دسرهای متنوع گیلانی ادامه یافت و در نهایت با موسیقی زیبای محلی گیلانی و سایر اقوام به اوج خود رسید.

تجربه ای که میهمان از حضور در زنجان، همدان، قزوین و سپس تهران داشتند به گفته خودشان تمام و کمال شعار کنوانسیون را برایشان تداعی می کرد. “ایران، مردمانی مهربان با آغوشی باز و تاریخی کهن و پر رمز و راز” امیدواریم همانطور که آقای آرش نورآقایی رئیس کانون راهنمایان در سخنرانی افتتاحیه عنوان داشتند این راهنمایان به مثابه تیری که آرش کمانگیر برای سرزمینش رها کرد تیری از پیام صلح و صفا و آشتی ایرانیان به سوی دنیا باشند.

 اختتامیه راهنمایان گردشگری کنوانسیون ۲۰۱۷

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا