توصیه های سفر

قلب دوم شما، بهترین همسفر شماست

کفش‌های شما بخش مهمی از لوازم سفر شما هستند و شما باید همیشه بهترین کفش خود را همراه ببرید. شما و پاهایتان سزاوار بهترین هستید.

کفش‌های پیاده‌روی، چکمه‌های زمستانی یا صندل‌های مخصوص به مسافرت، نقش‌های متفاوتی دارند. ما مزایای آنها را توضیح می‌دهیم و شما نیز آنچه که نیاز دارید در فصل خریدن هر کدام مشخص کنید.

چند جفت و چه نوع کفشی نیاز دارید، بستگی به هدف سفر شما دارد.

واضح است که شما به کفش‌های متفاوتی برای استراحت در شهر نیاز دارید تا یک پیاده روی جنگلی.

اغلب ما حداقل دو جفت کفش را انتخاب می‌کنیم، یعنی یک جفت راحتی برای پیاده‌روی و یک جفت رسمی، مثلاً برای یک شب بیرون. بسیاری از ما حتی تعداد بیشتری را با خود می‌بریم.

چگونه انتخاب کنیم؟

تمام کفش‌هایی که انتخاب می‌کنید باید راحت باشند، همان طور که ما تمایل داریم زمان زیادی را در سفر به راحتی سر کنیم. مهم‌ترین ویژگی انتخاب کفش مناسب برای سفر، انتخاب یک کفش همه‌کاره است.

راحتی و عملی بودن کلیدی است که باید کفش انتخابی شما داشته باشد. کفش‌های سفری ایده‌آل، راحت و سبک اما با دوام هستند. برای سفرهای خارجی نیز به دنبال کفش ضد آب و در عین حال قابل تنفس باشید.

در یک جمله، کفشی را انتخاب کنید که در عین راحتی، شیک و عادی بوده و ایده‌آل برای اغلب سفرها باشد.

فقط مطمئن شوید باید تا حد امکان سبک باشند. فراموش نکنید که باید آنها را بسته‌بندی کنید. پس منعطف بودن آنها نیز مهم است و مهمترین نکته این است که مطمئن شوید اندازه کفش را درست انتخاب کنید

ما به شما می آموزیم چگونه پاهای خود را اندازه‌گیری کنید

اندازه‌گیری پای شما آسان است، کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه کاغذ سفید روی زمین سخت قرار دهید. از جوراب ضخامت متوسط استفاده کنید و روی کاغذ بایستید. مداد را به صورت عمودی نگه دارید و یک علامت در انتهای هر پاشنه و یک نشانه دیگر در انتهای طولانی‌ترین انگشت خود قرار دهید. برای پیدا کردن اندازه کفش، پاشنه پای خود را اندازه بگیرید.

از نمودار اندازه کفش بین‌المللی برای پیدا کردن اندازه کفش استفاده کنید. این نمودار اندازه کفش‌ها براساس سیستم اندازه کفش Mondopoint است که در آن سایز نشان‌دهنده طول پای پیاده در میلی‌متر است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا