رستورانها

غذاهای خوشمزه رستوران های قزوین

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز هر سفری، رستوران‌گردی و خوردن غذاهای خوشمزه‌ی آن شهر است؛ پس در سفر به قزوین، سری به رستوران‌های شهر بزنید و بهترین غذاهای سنتی و محلی را نوش جان کنید.

قزوین یکی از شهرهای دیدنی ایران است که رستوران‌های سنتی زیادی دارد که در آن‌ها می‌توانید غذاهای محلی شهر را امتحان کنید. گردشگران بسیاری در روزهای مختلف سال به ویژه در ایام نوروز برای بازدید از جاهای دیدنی قزوین به این شهر زیبا و قدیمی سفر می‌کنند.

غذاخوردن در رستوران و امتحان کردن طعم غذاهای محلی، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفری است. اگر برای سفر به قزوین برنامه‌ریزی می‌کنید و دنبال بهترین رستوران‌های این شهر می‌گردید، این مطلب را دنبال کنید. در بعضی از این رستوران‌ها، علاوه بر غذای سنتی، غذاهای بین‌المللی هم سرو می‌شود.

رستوران نمونه

رستوران نمونه، یکی از بهترین رستوران‌های قزوین است. علاوه بر فضای شیک و مدیریت فوق‌العاده، این مجموعه به خاطر غذاهای بسیار باکیفیت مشهور است. قیمه نثار از غذاهای سنتی قزوین و یکی از محبوب‌ترین غذاهای منوی این رستوران محسوب می‌شود که اگر دیر بجنبید، ممکن است فرصت امتحان کردن آن را از دست بدهید. اگر می‌خواهید قیمه نثار این رستوران را امتحان کنید، باید در نظر داشته باشید که رستوران نمونه همیشه شلوغ است و قیمه نثار یکی از آن غذاهایی است که خیلی زود تمام می‌شود. در نهایت، اگر این فرصت را از دست دادید، می‌توانید غذاهای دیگری مثل کباب لاری و کباب تکه‌ای ماستی نمونه را امتحان کنید.

رستوران نمونه شعبه‌ی دیگری نیز دارد که با کامل‌ترین منوی غذایی رستوران و بیرون‌بر، با امکاناتی نظیر رزرو سالن با ظرفیت ۸۰ نفر، طراحی انواع منوهای VIP با پذیرایی نوشیدنی‌های طبیعی، فینگرفود، کوکتل میوه، شیرینی‌های خانگی، انواع دسر و غذاهای پیشنهاد سرآشپز داخل و خارج از رستوران، برگزاری سمینارها همراه با تجهیزات صوتی و تصویری داخل و خارج از رستوران در استان قزوین در خدمت مهمانان عزیز است.

رستوران اقبالی

رستوران اقبالی، یکی دیگر از رستوران‌های عالی شهر است. این رستوران بسیار قدیمی، کیفیت خود را حفظ کرده است و مشتریان فراوانی دارد. این رستوران تا ساعت ۴ ناهار سرو می‌کند و برای بسیاری از مسافرانی که دیروقت به شهر می‌رسند، مناسب است. بعد از این که میزتان را انتخاب کردید و نشستید، یک نفر با چرخ دستی، مخلفات غذا را می‌آورد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. محبوب‌ترین غذاهای منوی این رستوران، قیمه نثار و کباب هندی است.

از دیگر غذاهای این مجموعه می‌توان به باقالی پلو با مرغ، چلو جوجه کباب مخصوص، چلو کباب وزیری، چلو شیشلیک بدون استخوان، چلو جوجه کباب ماستی، شیرین پلو با گوشت گردن و کوکو شیرین، فیله کباب درباری، خوراک کباب دنده مخصوص و  خوراک ماهی اشاره کرد. قیمت غذاها از قیمه نثار با ۳۸ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۸۵ هزار تومان برای برگ ۶۰ سانتی متغیر است. سرعت سرویس‌دهی در این رستوران مناسب است و زیاد شما را منتظر نمی‌گذارند. اگر به این رستوران رفتید سعی کنید میزهای کنار پنجره را انتخاب کنید تا همزمان که غذایتان را نوش جان می‌کنید، از منظره بیرون رستوران هم لذت ببرید.

رستوران کرمانی

رستوران کرمانی، یکی از رستوران‌های قدیمی شهر است که در ابتدا بسیار کوچک بود و به مرور زمان به شهرت رسید و کار خود را گسترش داد. اگر کم‌غذا هستید، در این رستوران می‌توانید برای دو نفر، یک پرس غذا سفارش دهید، چون حجم غذاها قابل توجه است. غذاهای این رستوران با توجه به حجم و کیفیتی که دارند، قیمت‌شان بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از محبوب‌ترین غذاهای منوی این رستوران می‌توان به باقالی پلو، جوجه کباب مخصوص و قیمه‌نثار اشاره کرد.

در منوی این رستوران از چلو جوجه کباب معمولی و قیمه نثار مخصوص تا زرشک پلو با مرغ ویژه و باقالی پلو با ماهیچه گوساله مخصوص، چلو کباب کوبیده مراکشی ویژه، چلوکباب ترش ویژه و کوفته و خوراک سلطانی مخصوص به‌چشم می‌خورد.

رستوران مدیترانه

اگر در سفر به قزوین، غذاهای سنتی و محلی را امتحان کردید و به دنبال عطر و طعم جدیدی می‌گشتید، به رستوران مدیترانه سر بزنید که منویی متفاوت دارد. این رستوران، یکی از بهترین رستوران‌های شهر است؛ یک رستوران لبنانی با پرسنل لبنانی و بسیار خوش‌برخورد. علاوه بر متفاوت بودن و کیفیت غذاها، قیمت رستوران بسیار مناسب است. طعم متفاوت غذاهای این رستوران، ارزش آن را دارد که برای یک وعده، رستوران مدیترانه را انتخاب کنید. پرطرفدارترین غذای این رستوران، پک لبنانی است که نباید از دست بدهید. غذاهای دیگری نظیر شاورما مرغ، میکس مدیترانه، میت میلت گوشت، سالادها و پیش غذاها و نوشیدنی‌ها نیز در منوی این رستوران دیده می‌شود.

رستوران شانی

این رستوران، یکی از رستوران‌های خوب شهر است که در آن غذاهای ایرانی، فرنگی و انواع کباب و استیک سرو می‌شود. اگر بهترین رستوران شهر نباشد، یکی از باکیفیت‌ترین‌ها است. از منوی این رستوران می‌توانید غذاهایی نظیر چلو کباب شیشلیک بدون استخوان، چلو کباب شیشلیک شاندیز، چلو کباب مصری، خوراک کباب سلطانی گوسفندی، خوراک کباب کوبیده نگینی، خوراک گردن گوسفندی، باقالی پلو با ماهیچه گوسفندی، چلو خورشت فسنجان با مرغ، هاوایی گریل، چیکن گریل مغولی، ‌سالادها، نوشیدنی‌ها و پیش غذاها را سفارش دهید.

رستوران شانی همزمان با روز قزوین در نهم شهریور ماه ۱۳۹۲ با حضور مقامات بلند پایه استان افتتاح شد. پیش غذاها و دسرها و نوشیدنی‌ها اکثراً به‌صورت تک‌پرسی طراحی شده‌اند تا ضمن جلوگیری از اسراف، مشتریان حق اشتراک‌گذاری غذاها یا پیش غذاهای خود را داشته باشند. بسیاری از مشتریان در رستوران‌های معمولی جهت انتخاب خود مدت‌ها سردرگم می‌شوند، ولی در روش سلف سرویس انتخاب مشتری با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد. سرعت پذیرایی در سلف سرویس‌ها بسیار بالا است و مشتریان بلافاصله نوشیدنی‌ها، سالادها و پیش غذای خود را دریافت می‌کنند. از امکانات این رستوران می‌توان به دسترسی آسان صندلی چرخدار، آسانسور، پارکینگ رایگان، رزرو تلفنی، ارسال رایگان و بیرون‌بر اشاره کرد.

رستوران تیروژ

اگر از غذاهای سنتی خسته شدید، می‌توانید به رستوران تیروژ سر بزنید و انواع غذاهای ایتالیایی، یونانی، فرانسوی و مکزیکی را امتحان کنید. انواع غذاهای فست فود و پیتزا در منوی این رستوران دیده می‌شود.

پیتزا پله

اگر از علاقه‌مندان به پیتزا و فست فود هستید، پیتزا پله رو انتخاب کنید. بهترین پیتزاها، استیک‌ها، پاستاها، غذاهای فرنگی، ساندویچ‌ها، سوخاری‌ها، سالادها، پیش غذاها و نوشیدنی‌ها با تازه‌ترین مواد اولیه به مشتریان این پیتزا فروشی عرضه می‌شود.

مشتریان می‌توانند غذاهایی نظیر پیتزا پپرونی نرمال، مخصوص پله نرمال، پیتزا گوشت و قارچ نرمال،‌ پیتزا مرغ و زبان خانواده، پیتزا فیلادلفیا خانواده، پیتزا گوشت و پنیر نرمال، همبرگر کلاسیک دوبل، چیز برگر، ساندویچ رست بیف، ساندویچ هات داگ، پاستا چیکن پارمزان، اسپاگتی با میگو، رولو گوشت، شاه میگو پفکی، فیش اند چیپس، مرغ سوخاری ارگانیک، فیله سوخاری و… را از منوی آن سفارش دهند.

رستوران آرمانی

رستوران آرمانی یکی دیگر از رستوران های با کیفیت شهر قزوین است که در سال ۱۳۹۳ با سابقه و پشتوانه‌ی مطلوب پیشین در قزوین راه‌اندازی شد و با این که سال‌های زیادی از افتتاح آن نگذشته، اما میدان رقابت با سایر رستوران های قدیمی و معروف را به دست گرفته و عنوان بهترین رستوران قزوین را از آن خود کرده است.

رستوران مذکور، دارای فضا و طراحی مناسب و فواصل درست در میان میز و صندلی ها بوده و مشتری در فضای رستوران لذتی توام با آرامش را تجربه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این رستوران، این است که مدیر یا مسئول در فضای رستوران حاضر می‌شوند و از نزدیک شاهد سرویس‌دهی، انتقادات و پیشنهاد‌های مشتریان خود هستند. سر آشپز این رستوران خانم مریم صرافان کارشناس آشپزی است.

بهترین غذای این رستوران قیمه نثار قزوین است؛ مخلفاتی که کنار قیمه نثار داده می‌شوند اعم از ماست و خیار و سالاد مخصوص آرمانی همگی از مواد تر و تازه هستند. درواقع آرمانی رستوران ممتازی است که درکنار طبخ غذاهای ایرانی و سنتی قزوین، با ارائه‌ی غذاهای فرنگی و همچنین غذاهای خمیری (برای اولین بار در قزوین) سعی در ارتقای خواسته‌های مشتریان خود دارد.

منوی پیش غذاها، میرزا قاسمی و کشک بادمجان این رستوران بسیار خوش کیفیت بوده و مزه خوبشان مشتری را برای لحظه‌ای به گیلان و سفره‌های گیلانی می‌برد. این رستوران علاوه‌بر قیمه نثار ویژه، چلوکباب شیشلیک، چلو جوجه کباب فسنجانی، کباب ویژه آرمانی، چلو جوجه کباب مکزیکی، خوراک جوجه کباب فسنجان، خوراک برگ گوساله و چلو ماهیچه و شیرین پلو نیز سرو می‌کند. چلو کباب شیشلیک آرمانی هم با دورچین‌های زیبا دلبری‌های خاص خود را دارد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

حمیده کریمی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا