اصفهان گردی

آب ملخ / پیشنهاد سفر مجله گردشگری کوله به شما

آب ملخ / پیشنهاد سفر مجله گردشگری کوله به شما

آب ملخ / پیشنهاد سفر مجله گردشگری کوله به شما

ازشهر اصفهان که به سمت سمیرم رهسپارشویم پس ازگذشتن ازشهرسمیرم و واردشدن به جاده یاسوج چندکیلومتری را که طی  کنیم  به روستای چهارراه  می رسیم. بعدازروستا به جاده ای خاکی برمی خوریم که به دوراه تقسیم می شود؛ فرقی نمی کند کدام راه را برگزینیم چون سمت چپ هردوراه ما را به سمت آبشاررهنمون می کند.راهی پرازپیچ وخم وشیب های بسیارخطرناک.ولی بالاخره پس ازطی مسافتی ۷کیلومتری به روستای آب ملخ می رسیم؛ روستایی درشمالی ترین خط الراس رشته کوه دناکه اصالت مردمش بختیاری است.پس ازعبورازپلی نزدیک روستاکه روی رودخانه ماربرقرارگرفته، برای رسیدن به آبشارعجیب، ترسناک ، زیباوکم نظیرآب ملخ باید مسافت ۴کیلومتری کنارکوه ورودخانه راپیاده طی کنیم تا شاهد این پدیده زیبای طبیعت باشیم. ناگفته نماند عبورازاین مسیرپرپیچ  وخم به دلیل خطرناک بودن ومسیر کوهپیماییش برای همه سنین مناسب نیست.پس ازعبورازدره های عمیق بالاخره به تخت سلیمان می رسیم.

آب ملخ / پیشنهاد سفر مجله گردشگری کوله به شما

چشمه ای دردل کوه که آب سردوگوارایی دارد وبا نوشیدن آب چشمه وحتی آب تنی در آن همه خستگی راه فراموش می شود. وجه تسمیه این منطقه به دلیل قطعه سنگ بزرگ و طبیعی است که به مانند یک پل روی رودخانه آب ملخ قرار گرفته است و دو دره را به یکدیگر متصل می‌کند.برخی از اهالی این منطقه اعتقاد دارند که این پل به مانند یک تخت، محل استراحتگاه حضرت سلیمان بوده است. منظره خیال انگیز و بی مانند تخت سلیمان روی رودخانه آب ملخ همچون تخت طاق مانندی که بر بالای رودخانه قرار گرفته است مانند پلی زیبا و طبیعی مسافران و گردشگران را به غار داخل کوه هدایت می‌کند.از دهانه غارطبیعی که در تخت سلیمان وجود دارد، چشمه‌ای با آب زلال و گوارا می‌جوشد و از اطراف این تخت به رود پایین دست آن می‌پیوندد.درپشت این چشمه زیباآبشار آب ملخ قراردارد این آبشار به این دلیل آب ملخ نام گرفته است که مردم این منطقه درچندین سال پیش توانسته اند با استفاده از ترکیب بی نظیر آب آن  کلیه ملخ های منطقه را ریشه کن کنند.آبشاری رویایی که با دیدن آن گویی بهشت برای انسان تداعی می شود.

آب ملخ / پیشنهاد سفر مجله گردشگری کوله به شما

درپشت آبشار غاری بسیار بزرگ وجوددارد که با آبشاری زیبا پوشیده شده است وشنیدن صدای پرندگان در قسمت های مختلف غار گردشگران را جلب خودش می کند.رودخانه پرخروشی نیزکه درقسمت پایین آبشارقرار دارد هم زیبا وهم بسیار خطرناک است.پس برای دیدن این بهشت زمینی بهتر است نهایت احتیاط را درنظرداشته باشیم وبا گرفتن عکسی به یادگار خاطره خوش آن را تاابد به خاطربسپاریم.

آب ملخ / پیشنهاد سفر کجله گردشگری کوله به شما

نویسنده : فرنوش اقبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا