معرفی نقاط گردشگری ایران

اقیانوس ابرهای ایران کجاست؟

سفر به اقیانوس ابر

تصور کنید که در مکانی مرتفع، میان طبیعت بکری در حال قدم زدن هستید. در اینجا شما آرامشی خواهید یافت که در هیچ کجای دیگری یافت نمی‌شود. تنها صدایی که می شنوید صدای پرندگان و شاید نسیمی است که در میان درختان می پیچد و تنها مناظری که می بینید درختان، کوه ها و طبیعت زیباست. اما چیزی که شما را حیرت زده خواهد کرد این است که شما بر فراز ابرها قرار دارید و این سفیدی یک دست به شما حس متفاوتی هدیه می‌دهد. در اینجا می توانید کمی از روزمرگی و زندگی ماشینی رها شوید و به دامن طبیعت پناه بیاورید. اگر سفر به اقیانوس ابر را دوست دارید، مقصدهایی که در زیر آورده شده اند، ییلاقات و روستاهای زیبایی هستند که می توانید از این پدیده دیدن کنید.

روستای فیلبند، مازندران

احتمالا یکی از معروف ترین روستاهایی که می توانید در آن ابرها را زیر پایتان داشته باشید، روستای فیلبند است. در این روستا می توانید شبی را در خانه ای محلی سپری کنید، غذای سنتی بخورید و طبیعت زیبای این روستا را در آغوش بکشید. این روستا در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است که به خاطر همین موضوع، اقیانوس ابر در زمان های بسیاری در این روستا دیده می شود. البته پدیده اقیانوس ابر بیشتر در فصل تابستان در این منطقه رخ می دهد و در فصل زمستان به دلیل پایین بودن دمای آن، معمولا روستا پوشیده از برف است.

یکی از ویژگی های این روستای ییلاقی جاده خوب و آسفالتش می باشد که برای مسافران این امکان را فراهم کرده که با ماشین شخصی خودشان به این منطقه بروند. فیلبند در ۱۶۰ کیلومتری تهران قرار دارد و برای رفتن به آنجا پس از سپری کردن ۱۳۰ کیلومتر در جاده هراز در سمت راست با دیدن تابلوی چلاو وارد منطقه شوید. فیلبند آخرین روستای منطقه چلاو است که از جاده‌ای کوهستانی با پیچ و خم اما بسیار زیبا عبور خواهد کرد.

جنگل ابر، شاهرود

در میان کوه های البرز مرکزی و در نزدیکی روستای ابر شاهرود، جنگل انبوهی به نام جنگل ابر وجود دارد. در اینجا که در ارتفاع بالایی قرار دارد می توانید از جنگل انبوهی دیدن کنید که جزو جنگل های هیرکانی ایران است و پر از چشمه سارهای دیدنی است. در این منطقه به خاطر ارتفاع بالا و درجه دمایش، پدیده اقیانوس ابر رخ می دهد. برا رفتن به جنگل ابر باید به بسطام بروید و پس از عبور از میان طبیعت زیبای بسطام به جنگل ابر برسید.

جاده جنگل ابر معمولا خوب و قابل رفتن با ماشین شخصی است اما به دلیل بارش های فراوان این منطقه قبل از رفتن حتما از باز و سالم بودن جاده اطمینان حاصل کنید. اگر می خواهید در این جنگل اقامت داشته باشید، تعدادی خانه محلی وجود دارند که در فصول مختلف سال گردشگران را در ازای مبلغی اسکان می دهند. همچنین اگر در فصل مناسب با آب و هوای خوب به آنجا بروید، می توانید در یکی از دشت های پهن میان جنگل کمپ بزنید و شب مانی داشته باشید.

روستای اولسبلانگاه، ماسال

احتمالا اسم ماسال را تا به حال زیاد شنیده اید. این منطقه جنگلی و کوهستانی در غرب استان گیلان قرار دارد که به خاطر طبیعت فوق العاده زیبا، بکر و دست نخورده اش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شما برای دیدن اقیانوس ابر می توانید به ییلاق ماسال بروید. به آن جا که رسیدید جاده گیلوان را به پیش بروید و پس از عبور از مناطق زیبا به ییلاق اولسبلانگاه خواهید رسید.

اینجا به دلیل دور بودن آن از روستای ماسال یا شهرهای دیگر امکانات اقامتی زیادی را خواهید دید. افراد با سلیقه های مختلف می توانند در اینجا شب خوبی را سپری کنند زیرا هم خانه های محلی زیادی برای اسکان شما وجود دارند و هم هتل و مسافرخانه های متفاوت در این ییلاق دیده می شوند. یکی از مکان های اقامتی محبوب در روستای اولسبلانگاه، خانه های چوبی است که گردشگران به خاطر حس روستایی آن، اقامت در این خانه ها را بسیار دلنشین توصیف می کنند.

اشکورات، رامسر

اشکورات منطقه ای در شمال کشور است که از رودسر آغاز می شود و تا ابتدای شهرستان رامسر ادامه می‌یابد. طبیعت سبز و بکر این منطقه آنقدر دیدنی است که تا مدت‌ها بعد از سفر به آن حس آرامش اشکورات را از یاد نخواهید برد. این منطقه به دو قسمت بالا اشکور و پایین اشکور تقسیم می شود که هر کدام دارای روستاهایی از جمله تمل، افی، نارنه، کلایه و .. هستند. در جاده‌های این منطقه که پیش بروید و البته اگر خوش شانس باشید پدیده اقیانوس ابر را تجربه خواهید کرد. علاوه بر آن این منطقه، دیدنی‌های زیادی مثل تالاب صمد آباد، کوه عروس و داماد، منطقه آسمانرود، غار واردار و … دارد. همچنین در روستای صمد آباد نیز می‌توانید دریاچه بسیار زیبایی را مشاهده کنید. در روستاهای اشکورات اقامت خانه های محلی برای اسکانتان وجود دارد.

ییلاق سوباتان، تالش

ییلاق سوباتان همان جایی است مبهوت طبیعت زیبایش خواهید بود. اهالی لیسار در تابستان و بهار به این ییلاق می آیند که در هوای تازه و دلنشین آن فصل گرم را سپری کنند. این ییلاق پوشیده از دشت های وسیع، درختان سبز و اگر در بهار به آن جا سفر کنید گل‌های بسیار زیبایی را خواهید دید. این ییلاق همچنین جزو مکان های باستانی می باشد زیرا در این محل گورهای چندهزارساله ای کشف شده که نشان از قدمت زیاد سوباتان دارد.

ییلاق سوباتان که در ارتفاع بالایی قرار دارد جزو منطقه هایی است که می توان در آن پدیده زیبای اقیانوس ابر را مشاهده کرد. شما می توانید برای شب مانی در خانه های چوبی و محلی اقامت کنید یا در طبیعت زیبای این منطقه چادر بزنید. بهترین مسیر رسیدن به این ییلاق، جاده رشت به هشت پر است که بعد از آن باید به سمت جاده اق اولر بروید. البته جاده ی سوباتان برای ماشین های شخصی مناسب نیست و باید با نیسان های محلی و یا ماشین چهار دیفرانسیل به آن جا بروید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

شبنم قدیرنژاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا