اصفهان گردی

بهشت اصفهان، باغ گل‌ها / سفر به کرانه قلب

بهشت اصفهان، باغ گل‌ها / سفر به کرانه قلب

بهشت اصفهان، باغ گل‌ها / سفر به کرانه قلب

کوچک که بودم مادرم شب‌ها موقع خواب داستان‌هایی از بهشت برایم می‌گفت و من با تصور رؤیای شیرین آن به خواب می‌رفتم. به‌راستی اگر چشمانمان را به‌سوی زیبایی‌ها هدایت کنیم، می‌بینیم که گوشه‌ای از بهشت همین‌جاست.

بهشت اصفهان باغ گل‌هاست. باغی پر ازگل‌های رنگانگ با پروانه‌هایی که گویی رقصان به دور محبوب خود می‌گردند.

به‌سوی باغ رهسپار می‌شوم و تمام خاطرات کودکی‌ام را زنده می‌کنم.

باجه بلیت‌فروشی! یادش به‌خیر. هنوز همان‌جاست: سمت راست ورودی.

زمین اینجا هنوز عشق را در خود می‌پروراند و از ریشه گل‌ها جانی دوباره بر گلبرگ‌ها می‌دمد تا ثابت کند همچنان عاشق است و پر از عطر بودن و تازگی. به‌راستی‌که گل‌ها سمبل لطافت و زیبایی‌اند.

باجه بلیت‌فروشی را رد می‌کنم و آبشارباغ را می‌بینم. آبشاری که در ساخت آن از انواع سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده‌شده تا جلوه‌ای طبیعی را به دیدگان ما هدیه دهد.

بهشت اصفهان، باغ گل‌ها / سفر به کرانه قلب

چرخی می‌زنم و برکه‌ای را می‌بینم که به گفته باغبان ۳۵۰۰ مترمربع وسعت دارد. کاش جای مرغابی‌های درون برکه بودم و می‌توانستم از هم‌نوازی آب و آفتاب سرمست شوم.

داخل برکه پر است از نیلوفرهای آبی که با برگ‌های پهنشان فضای بازی و جهش قورباغه‌ها را مهیا کرده‌اند. سمت راست برکه باغچه‌ای پر از گل‌های زنبق است که بی‌اختیار ما را به‌سوی خود می‌کشاند؛ البته گوشه‌گوشه این باغ بزرگ و زیبا پر است از باغچه‌های متعدد که با تزئینات خاصی جلوه‌نمایی می‌کنند. سوزنی‌برگان، پیازی‌ها، کاکتوس‌ها، گونه‌های زنبق و داوودی همه و همه در این باغ جمع شده‌اند تا باری دیگر هنر هنرمند جان را به رخ بکشند.

معابر نیز با آب‌نماها و فواره‌هایی که در آن‌ها تعبیه شده‌اند روح زندگی را در باغ می‌دمند. زمانی که صدای شرشر آب‌ها از یک‌سو و بوی خوش گل‌ها و رقص پروانه‌ها از سوی دیگر روح و روانت را تلطیف می‌کنند، قهقهه بچه‌هایی که پشت پرچین‌ها و کلبه کاه‌گلی و چاه آبش قایم باشک می‌کنند حس کودکی را درونت زنده می‌کند؛ اما شاید مثل من تنها به لبخندی اکتفا کنی و از کنارشان بگذری. بگذری و افسوس بخوری! افسوس از این محوطه زیبا!

آمفی‌تئاتر باغ را می‌گویم. آمفی‌ تئاتری که سقفش آسمان است و می‌تواند ۲۵۰ نفر را به مهربانی گرد هم آورد. می‌تواند میزبان خوبی برای جشن‌ها و جشنواره‌های بسیار باشد؛ اما تاکنون با کم مهری روبه‌‌رو شده است.

بهشت اصفهان، باغ گل‌ها / سفر به کرانه قلب

بهشت اصفهان، باغ گل‌ها / سفر به کرانه قلب

نویسنده : مرضیه شاهرخ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا