دسته بندی نشده

هتل ترنج کیش یک هتل دریایی با معماری اصفهانی ها

هتل ترنج کیش یک هتل دریایی با معماری اصفهانی ها

برای نخستین بار در جزیره زیبای کیش سنت در کنار مدرنیته قرار گرفته است. «هتل 5 ستاره ترنج کیش» که نیمی از آن در دریا و نیم دیگر آن در خشکی قرار دارد نمونه بی نظیری از هتل های نسل جدید در خاورمیانه است. معماری این هتل به گونه ای است که هنر ایرانی را در آب های نیلگون خلیج فارس به رخ دیگر کشورها می کشاند.

مدیرعامل شرکت «مهندسین مشاور بنانگار شهر» و طراح این پروژه اعلام کرد: طراحی هتل ترنج کیش از سال 1389 و در شرکت طراحی مهندسی «سایه گستر نقش جهان» به مدیریت حمید صرافان کلید خورد و من نیز به عنوان سرپرست آتلیه معماری این شرکت در این پروژه همکاری داشتم. عماد باقری با بیان این که هتل ترنج کیش، پروژه ای ملی محسوب می شود اظهار داشت: فاز یک این پروژه که به شکل ترنج و در دریا است افتتاح شده و فاز دوم نیز که در سه طبقه و در خشکی قرار دارد، در دست اجرا است. وی با اشاره به این که یک گروه چند نفره به مدت یک سال روی طراحی این پروژه کار کردند، افزود: با توجه به این که 100 ویلای چوبی این هتل در دریا قرار دارد، می توانیم شاهد منظره ای زیبا از غروب های کیش باشیم. باقری با اشاره به این که نیمی از این ویلاها 60 متری و 50 باب 40 متری هستند، گفت: 5 باب از این ویلاها VIP در نظر گرفته شده که مساحت هرکدام از آنها 120 مترمربع است.

یک هتل دریایی با معماری اصفهانی ها
هتل ترنج کیش یک هتل دریایی با معماری اصفهانی ها

همراه با محیط زیست

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور بنانگار شهر در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: علاوه بر همه مجوزهایی که این پروژه اخذ کرده، در زمینه محیط زیست نیز سطح کیفی مناسبی را به خود اختصاص داده است. باقری با بیان این که در این پروژه سعی شده از سبک های مختلف معماری ایرانی استفاده شود، اظهار داشت: از همان ابتدا که این طرح به سازمان گردشگری کیش معرفی شد، یک طرح ملی به حساب آمد؛ ضمن این که احداث چنین هتلی به سبک معماری ایرانی در خلیج فارس می تواند معنای زیادی داشته باشد. وی با اشاره به طراحی داخلی این هتل، اظهار داشت: ویلاهایی که در دریا قرار دارند به صورت واحدهای مسکونی مجزا طراحی شدند و کف سوییت های آن شیشه ای است تا سطح دریا کاملا پیدا باشد. ضمن این که این سوییت ها با اسکله چوبی به هم متصل شده اند و چیدمان نهایی از بالا، تصویر یک بته جقه را بر روی خلیج فارس حک کرده است.

 

یک هتل هیجان انگیز

باقری با تاکید بر این که هتل های دریایی صرفا در کشورهای استوایی وجود دارند، گفت: قرار گرفتن ساختمان مدرن این هتل با سبک معماری ایرانی در ساحل و وجود ویلاهایی با نمایی محلی در دریا، به نوعی سنت و مدرنیته را در کنار یکدیگر قرار داده و باعث زیبایی دوچندان این طرح شده است. وی با اشاره به این که ساختمان اصلی هتل سه طبقه است و به صورت یک مجموعه کامل پیش بینی شده است تصریح کرد: رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، سالن بیلیارد، استخر، سونا، جکوزی، سالن آمفی تئاتر و سایر واحدهای خدماتی از جمله امکانات این ساختمان هستند. باقری در بخش دیگری از صحبت های خود، تفاوت عمده این طرح را با طرح نخل دوبی، حفظ کامل محیط زیست دریایی عنوان کرد و گفت: در طرح پروژه نخل دوبی با خاک‏ریزی در آب دریا اکوسیستم دریا کاملا به هم خورده؛ اما در طرح هتل دریایی ترنج یک هزار شمع یا پایه دریایی در ساحل و آب کوبیده شده و به دلیل جریان آب در زیر ویلا‏ها و عرشه ساختمان، به هیچ عنوان به محیط زیست دریایی آسیبی نخواهد رسید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا