دسته بندی نشده

نقش رسانه در گردشگری و رونق اقتصادی

نقش رسانه در گردشگری و رونق اقتصادی

برای مثال باید بدانیم گردشگران خارجی هدفشان از این سفر چیست ؟

یکی از نکات مهم در مورد جذب گردشگران امر بازاریابی و تبلیغات است. ما باید ویژگی های فرهنگی و اجتماعی کشور خودمان را به سایر کشور ها معرفی کنیم و برای این کار باید ویژگی های گردشگران خارجی تحلیل شود تا بفهمیم این افراد با چه انگیزه هایی به کشور ما می آیند.

برای مثال باید بدانیم گردشگران خارجی هدفشان از این سفر چیست ؟

معرفی جاذبه های گردشگری کشور به خارجی ها میتواند از طریق رسانه ها انجام شود. دوم اینکه به صاحبان حرفه گردشگری در ایران در مورد خواسته ها و نیازهای گردشگران خارجی اطلاع رسانی کند.

برای مثال در بحث حمل و نقل، رسانه ها می توانند خواسته های گردشگران و همچنین نارضایتی های آنان را منتقل کنند یا در بحث صدور ویزا می توانند یاریگر مسئولان در این زمینه باشند. رسانه ها می توانند در بحث موزه ها و شناسایی جاذبه های گردشگری یک شهر فعال باشند که کدام شهر ظرفیت بیشتر یا کمتری در جذب خارجی ها دارد. برخی گردشگران به بوم گردی علاقه مند هستند و برخی مایلند در هتل های شهری ساکن شوند که رسانه ها می توانند در این امر اطلاع رسانی کنند.

resaneh

رسانه ها می توانند به مسئولان کشور هم اطلاع بدهند که کدام سیاست ها مناسب هستند و کدام سیاست ها باعث کاهش جذب گردشگر به کشور شده است. همچنین می توانند در زمینه صنعت پشتیبان گردشگری فعالیت کنند. برای مثال ما برای جابه جایی گردشگران نیازمند اتوبوس هایی هستیم و باید در این زمینه به خودکفایی برسیم. آلودگی هوا نیز در کاهش گردشگران خارجی نقش دارد و رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند. نکته دیگر در امر صنعت پشتیبان گردشگری، بحث هتل هاست که رسانه ها باید در این امر ورود پیدا کنند.

زمانی که ما از گردشگری به عنوان یک صنعت یاد می کنیم، تنها جذب گردشگر مدنظر نیست و اقتصاد وابسته به گردشگری مثل حمل و نقل و هتلداری هم باید مدنظر قرار بگیرد. اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در بحث گردشگری پیاده سازی کنیم، رسانه ها هستند که می توانند در مورد نقاط ضعف، قوت، نیازها و ظرفیت های موجود اطلاع رسانی کنند. برای مثال رسانه ها باید پیگیر این امر باشند که یک هتل چه تجهیزاتی برای پذیرایی از گردشگران نیاز دارد و وارد کردن تجهیزات یک هتل امری مطلوب نیست.

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا