معرفی نقاط گردشگری جهان

نیمکت های درختی در سئول

چیدمانی هنری در قلب شهر سئول در یک پارک زیبا، مطمئنا شما را جذب خود خواهد کرد. در این طراحی، نیمکت‌هایی به شکل ریشه‌های یک درخت، فضایی جالب برای شهروندان فراهم کرده‌اند.

پارک هنگانگ (Hangang Park) در سئول، پایتخت مدرن کره جنوبی با یک نوآوری جدید از جنس طراحی هنری، نگاه‌ها را به خود خیره کرده است؛ یک جایگاه عمومی برای نشستن که نوعی از چیدمان هنری به شمار می‌آید؛ نیمکتی که شبیه به ریشه‌های در حال رشد یک درخت در چمن‌ها است.

دلیل ساخت این نیمکت ریشه درختی، خلق یک شکل طبیعی است که فضاهای موجود را به‌هم متصل می‌کند؛ تکه‌ای از مبلمان شهری، جایی که مردم روی آن می‌نشینند، لم می‌دهند، استراحت می‌کنند یا حرف می‌زنند.

ریشه‌های مختلف با ارتفاعات مختلف، آن‌ها را تبدیل به نیمکت‌هایی برای کودکان یا بزرگسالان می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی بالاتر رفته‌اند تا فضایی به عنوان میز برای مطالعه یا خوردن تنقلات فراهم کنند.

یونگ جو لی، معمار و خالق نیمکت ریشه درختی می‌گوید: اینجا مکانی فوق‌العاده برای استراحت کردن و لذت بردن از هنر به‌صورت همزمان است.

نیمکت ریشه درختی توسط یک الگوریتم ریاضی و هندسه سه‌بعدی طراحی شده و مستقیما در چمن‌های پارک قرار گرفته است. شکل این نیمکت‌ها به‌طوری است که شما فکر می‌کنید ریشه‌های یک درخت به‌صورت پویا و مداوم در حال رشد کردن در تمام پارک هستند.

این طرح خلاقانه دارای یک پایه قاب فلزی و ستون‌های بتنی است که از سازه اصلی پشتیبانی می‌کنند و تمام آن‌ها با یک کف چوبی پوشانده شده‌اند. نیمکت‌های ریشه درختی با قطر ۳۰ متر، به شکل دایره طراحی شده‌اند، درست مانند ساختار اصلی خود پارک. بدین ترتیب مرز بین چیدمان هنری مصنوعی و محیط طبیعی اطرافش برای بیننده غیرقابل شناسایی خواهد بود و این دو در یک هارمونی زیبا کنار هم قرار گرفته‌اند.

اگر در سئول، پایتخت مدرن کره جنوبی هستید، حتما سری به این پارک در منطقه یونگسان در شمال رودخانه هان، درست در مرکز شهر بزنید و از دیدن این طراحی هنری مبتکرانه لذت ببرید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

نگین توکلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا