اصفهان گردی

اقامت به یادماندنی در هتل سهروردی اصفهان

هتل سهروردی اصفهان، یکی از بناهای تاریخی وسنتی به جای مانده از اواخر صفویه و اوایل قاجاریه است که قدمت آن به ۴۰۰ سال می‌رسد. این هتل در فاصله بسیار نزدیکی از مسجد سید اصفهان و بازارچه قدیمی بیدآبادی قرار دارد و مسافران عزیز می توانند با قدم زدن ۵ دقیقه‌ای این مسجد قاجاری زیبا (زمان فتحعلی شاه قاجار) و بازارچه را بازدید کنند. این خانه سنتی با قدمت حدود ۱۳۰ سال با هدف احیا خانه های تاریخی اصفهان پس از مرمت و بازسازی در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ افتتاح شد

این هتل سنتی با تمام زیبایی های سنتی‌ خود، دارای تجهیزات داخلی مدرن و به روز دنیا است که براساس استانداردهای بین المللی تهیه شده‌اند. تمامی اتاق‌های هتل سهروردی اصفهان در اطراف حیاط بزرگی قرار دارند که در وسط آن حوض به همراه فواره‌های آبنما قرار گرفته و به زیبایی این هتل افزوده است.این هتل سنتی در در قلب بافت تاریخی شهر و نزدیک به مراکز خرید اصفهان واقع شده است و هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری در این هتل اقامت می‌کنند تا شب‌های به یادماندنی را در آنجا سپری نمایند.

اقامتگاه سهروردی اصفهان

اقامتگاه سهروردی اصفهان

اقامتگاه سهروردی اصفهان بسیار جالب است و  ۹  اتاق دارد که هرکدام با نام یک شخصیت ادبی مشهور همچون اتاق حافظ، سعدی، خیام، شیخ بهایی، سهروردی، فرودسی ، ملاصدرا و … نام گذاری شده است. طراحی آنها بصورت موزه مانند است، بدین معنی که داخل هر اتاق می‌توانید آثار مربوط به همان شخصیت ادبی را بخوانید. حیاط هتل سنتی سهروردی اصفهان دارای حوض زیبایی است و در یکی از راهروهای هتل هم فضایی وجو دارد که اشیای قدیمی و عتیقه برای نمایش گذاشته شده است.

هتل سهروردی

چیزی که در این هتل برای مسافران جالب است فضای سنتی اتاق‌ها، ترمه روی تخت، ساعت خاتم کاری روی دیوار، پنجره‌ای که با توجه به اینکه جزو آثار باستانی است، برای محافظت با شیشه پوشیده شده است، درب های چوبی دو لنگه‌ای با کلون و کوبه آویزان در ورودی اتاق و جالب تر از آن درب ورودی حمام اتاق که آن هم درب چوبی دو لنگه‌ای با نقاشی‌های زیبای سنتی ایرانی است که  فضایی بسیار جذاب ایجاد می کنند. اتاق بالایی هتل ایوان و تخت نیز. کلیه اتاق‌های این هتل سنتی مجهز به سرویس بهداشتی و نیز سرویس کف خواب علاوه بر تخت هستند. فضای بیرونی هتل سنتی اصفهان که به صورت حیاط بسیار بزرگی است از میهمانان و مسافران تور اصفهان میزبانی می‌کند تا آنها بتوانند عصرانه خود را در آنجا میل کرده و از فضای بی نظیر آن لذت ببرند.

همچنین هتل سنتی سهروردی اصفهان با محیطی آرامش بخش، تجربه اقامت در خانه‌های قدیمی ایرانی و آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان را زنده می‌کند.

معرفی هتل‌های اصفهان و اصفهان گردی در گردشگری سپاهان کوله

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا