اصفهان گردی

بهار گردشگری / با افزایش تعداد گردشگران نوروزی

بهار گردشگری / با افزایش تعداد گردشگران نوروزی

بهار گردشگری / با افزایش تعداد گردشگران نوروزی

اگرچه آمار و ارقام گردشگری نوروزی به طور کامل اعلام نشده، اما ستاد خدمات سفر و سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان‌های مختلف کشور معتقدند آمار گردشگری در بیشتر شهرهای کشور افزایش یافته تا شاهد موج گردشکری باشیم. از سوی دیگر رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور نیز اعلام کرده گردشگران خارجی بیشتری در ایام نوروز از کشورمان بازدید کرده‌اند تا شاهد بهار گردشگری در روزهای آغازین بهار ۹۶ باشیم.

افزایش پنج درصدی گردشگران در بوشهر

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بدون اشاره به شمار گردشگران گفت: شمار گردشگران نوروزی که به استان بوشهر سفر کرده‌اند، پنج درصد نسبت به نوروز پارسال افزایش داشته است.

بهار گردشگری / با افزایش تعداد گردشگران نوروزی

ناصر امیرزاده افزود: بیش از دو سال است که ما بیشتر تلاش‌مان برای افزایش کیفیت خدمات گردشگری نسبت به کمّیت گردشگران است. وی اضافه کرد: در این مدت تلاش کرده‌ایم از ظرفیت دریا و ساحلی بودن استان بوشهر بهره بیشتری ببریم و گردشگری دریایی را رونق دهیم. امیرزاده ادامه داد: افزایش کیفیت گردشگری به‌ویژه گردشگری دریایی و ساحلی افزایش درآمد و اشتغال را در پی دارد. سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: با این هدف گشت‌زنی دریایی را رونق داده‌ایم و در این بخش امسال از شش کشتی در مرکز استان و چندین لنج چوبی در دیگر نقاط استان در گشت دریایی استفاده کردیم. وی همچنین با اشاره به افزایش کیفیت خدمات گردشگری ساحلی در شهرستان گناوه گفت: امسال کمپ‌های اسکان موقت، پارکینگ‌ها، استفاده از مدرسه‌ها افزایش داشت که موجب ترافیک روان در این شهرستان و استقبال گردشگران نوروزی شد. وی از ساخت چند هتل در بوشهر و کنگان خبر داد و افزود: مجوز ساخت یک مجتمع گردشگری ـ تفریحی در گناوه نیز صادر شده که ساخت و تکمیل این اقامتگاه‌ها موجب استقبال گردشگران و افزایش گردشگری، اشتغال و درآمد در استان بوشهر می‌شود. امیرزاده از گردشگران خواست در روز طبیعت محیط زیست احترام بگذارند و آن را تمیز نگه دارند.

حدود ۱۲٫۵ میلیون مسافر نوروزی در خراسان رضوی

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: نوروز امسال ۱۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۳۹ مسافر نوروزی وارد این استان شدند.

مهدی فروزان با بیان اینکه این تعداد نسبت به نوروز سال قبل هشت درصد افزایش داشته، افزود: از این تعداد ۱۰ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر معادل ۸۵٫۵ درصد با وسایل نقلیه شخصی وارد این استان شدند که این تعداد نیز هشت درصد افزایش دارد.

بهار گردشگری / با افزایش تعداد گردشگران نوروزی

وی اظهار کرد: یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر از این تعداد و معادل ۹ درصد نیز با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به این استان سفر کردند که نسبت به مدت مشابه قبل پنج درصد کاهش داشته است.

وی گفت: ۳۷۶ هزار و ۴۴۵ نفر معادل سه درصد هم با قطار وارد مشهد الرضا (ع) شدند که نسبت به نوروز قبل ۲۷ درصدی کاهش دارد.

فروزان افزود: مسافران ناوگان هوایی استان هم با حدود ۲٫۲ درصد و ۲۷۷ هزار و ۷۹۴ نفر نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل اموررفاهی زائرین این استان ادامه داد: مقصد هفت میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از این مسافران مشهد بوده که نسبت به ایام نوروز گذشته هشت درصد افزایش دارد.

وی گفت: ۸۰ درصد مسافران مشهد با رقم ۶ میلیون و ۴۷ هزار نفر با وسایل نقلیه شخصی وارد این کلانشهر شدند که نسبت به ایام نوروز پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی این مدت ۸۲۸ هزار و ۳۶۹ نفر نیز با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ۳۷۶ هزار و ۴۴۵ نفر با قطار و ۲۷۷ هزار و ۳۶۰ نفر هم با ناوگان هوایی به مشهد سفر کرده‌اند.

بهار گردشگری / با افزایش تعداد گردشگران نوروزی

افزایش ۳۶ درصدی در استان قزوین

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین، از افزایش ۳۶ درصدی گردشگران نوروزی در این استان خبر داد.

محمد علی حضرتی‌ها عنوان کرد: تمهیدات و اقدامات نوروزی در استان قزوین سبب شد تا شاهد افزایش آمار گردشگران و بازدیدکنندگان به میزان ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال باشیم. وی با اشاره به اینکه آمار مسافران مقیم ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته، گفت: میانگین اقامت در قزوین در گذشته یک شب بود که امسال به سه شب رسید که این موضوع نشان می‌دهد مسافران حضور پیوسته در قزوین داشته‌اند و نسبت به بازدید از آثار تاریخی قزوین علاقه مند هستند. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین افزود: تنوع، فراوانی و قدمت آثار تاریخی در قزوین، انگیزه زیادی برای شهرهای مقصد ایجاد می‌کند تا قزوین به مقصدی برای کانون‌های جمعیتی مثل تهران و البرز تبدیل شود.

ثبت بیش از ۱۱ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون، ۱۱ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۷۹ نفر شب اقامت در مازندران بوده است.

دلاور بزرگ ‌نیا تعداد کل بازدیدهای نظارتی انجام شده از ابتدای طرح نوروز تاکنون را ۴ هزار و ۹۲۰ مورد عنوان کرد و گفت: در این بازدیدهای صورت گرفته از تاسیسات گردشگری، اقامتی، پذیرایی، دفاتر مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی ۲۲۲ مورد تشویق و ۱۸۰ مورد تذکر و اخطار کتبی صورت گرفته است.

بزرگ‌ نیا بیان کرد: یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۵۴۹ زائر از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران بازدید کردند.

بهار گردشگری / با افزایش تعداد گردشگران نوروزی

وی تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها را ۱۳ هزار و ۱۱۱ نفر و ۱۳ هزار و ۶۰۴ از اماکن تاریخی فرهنگی مازندران عنوان کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۷۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم‌سازی شد، تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۸۹۰ مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی صورت گرفته است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از روستاها را ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر اعلام کرد و افزود: دو میلیون و ۹۶۰ هزار و ۸۰۰ نفر در روستاهای استان اقامت انتخاب کردند.

افزایش ورود گردشگر خارجی

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور از رشد ۱۱۳ درصدی ورود گردشگر خارجی از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا نیمه نوروز خبر داد. منوچهر جهانیان اظهار داشت: طبق آمارهای جمع‌آوری شده از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۶ فروردین، ۵۱ هزار نفر گردشگر خارجی به ایران سفر کرده‌اند. وی افزود: ورود ۵۱ هزار گردشگر خارجی به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور از رشد ۲۳ درصدی سفر به مناطق ناشناخته در کشور نیز خبر داد و گفت: در پی برپایی جشنواره‌هایی چون «صدای ملی عشایر» که میلیون‌ها بازدیدکننده داشت، مردم با نقاط مختلف کشور که شناخت کمتری از آنها داشتند، آشنا شدند و به عنوان مقاصد سفرهای نوروزی آنها را انتخاب کردند. جهانیان ادامه داد: به طوری‌که رشد ۷۸ درصدی را نوروز امسال در بازدید از مناطق روستایی و عشایری در کشور تجربه کردیم. وی تأکید کرد: امسال به معنای واقعی «توزیع سفر» در بین استان‌های مختلف کشور رخ داد و مردم به جای اینکه تنها به چند استان و شهر مشهور سفر کنند، ترجیح دادند سراغ شهرها و روستاهایی بروند که کمتر سراغی از آنها گرفته شده است. معاون گردشگری کشور این موضوع را ناشی از برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و تبلیغات متعدد درباره آداب، رسوم، آئین‌ها و سنت‌های اقوام متعدد در کشور دانست.

بهار گردشگری / با افزایش تعداد گردشگران نوروزی

بهار گردشگری / با افزایش تعداد گردشگران نوروزی

نویسنده : مانا فکور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا