معرفی نقاط گردشگری جهان

مسجد عجیب امارت فجیره

امارت فجیره یکی از ۷ امارت کشور امارات متحده عربی است که مرکز آن شهر فجیره است. فجیره در ساحل دریای عمان و قسمت شرقی شبه‌جزیره عربستان قرار دارد.

امارت فجیره یکی از ۷ امارت کشور امارات متحده عربی است که مرکز آن شهر فجیره است. فجیره مساحتی برابر با ۱۱۶۵ کیلومترمربع و بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ جمعیتی برابر با ۱۳۰ هزار نفر دارد. فجیره در ساحل دریای عمان و شرق شبه‌جزیره عربستان واقع شده است. این امارت از جنوب به کلبا، از غرب به امارت‌های رأس‌الخیمه و شارجه منتهی می‌شود.

فجیره را می‌توان به‌عنوان یکی از امارت‌های مهم تاریخی امارات متحده شناخت. در روستای بدیه در شهر فجیره، مسجدی باستانی با قدمت ۵۰۰ سال وجود دارد که به مسجد «بدیه» مشهور است. این مسجد ظاهری عجیب دارد و نظر بسیاری از باستان‌شناسان را جلب کرده است.

قلعه اوحله یکی دیگر از آثار تاریخی فجیره است که درواقع دژی تاریخی است که هرساله گردشگران زیادی را به امارات متحده عربی می‌کشاند.

بندر فجیره یکی از بنادر مهم منطقه خاورمیانه است. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۲ هزار کشتی عبوری از تنگه هرمز برای سوخت‌گیری به بندر فجیره روانه می‌شدند، این موضوع میزان اهمیت بندر را نمایش می‌دهد.

کلمه فجیره، به معنای چشمه‌های آب جاری است و چون در اطراف این منطقه چند چشمه آب روان است، این منطقه فجیره نام‌گذاری شده است.

فجیره امروز به یکی از امارت‌های مدرن کشور امارات متحده عربی تبدیل شده است، اگرچه هنوز مراکز خرید فجیره به‌پای مراکز خرید دبی نمی‌رسند؛ اما در اندازه خود به یکی از بهترین امارت‌های این کشور تبدیل شده است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

فاطمه محمدی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا